Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Anna Wieczorek Stanowisko: nauczyciel współorganizujący proces kształcenia Nazwa i adres przedszkola: XXX Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2021 r. Czas trwania stażu: 01.09.2021 r. – 31.05.2022… Zobacz więcej

Scenariusz rewalidacji – Co mógłbym (od)powiedzieć? Ćwiczymy umiejętności społeczne i kulturę osobistą w praktyce

Temat: Co mógłbym (od)powiedzieć? czyli ćwiczymy umiejętności społeczne i kulturę osobistą w praktyce Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia objętego kształceniem specjalnym z uwagi na zdiagnozowany zespół Aspergera, II etap edukacyjny,… Zobacz więcej

Postępowanie terapeutyczne w przypadku zaburzeń w przetrwałych odruchach bezwarunkowych

Przykładowe ćwiczenia w terapii integracji i wyhamowaniu przetrwałych odruchów bezwarunkowych: skręty głowy w lewo i w prawo z dotykaniem barków (ćwiczenie wykonuje się w różnych pozycjach – leżenie przodem, tyłem,… Zobacz więcej

Studium przypadku dziecka ze zdiagnozowanym autyzmem

Wstęp Różnorodność występowania zaburzeń towarzyszących autyzmowi, a nawet różnorodność występowania samych objawów autyzmu sprawia, że dzieci, które są dotknięte tym zaburzeniem, stanowią ogromne wyzwanie dla osób z nimi pracujących. Zaburzenia… Zobacz więcej

„To że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia” – znaczenie komunikacji z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną

Komunikacja to podstawowe prawo człowieka. Tak można bowiem interpretować Artykuł 19 Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, mówiący o prawie do wyrażania opinii oraz „poszukiwania, otrzymywania i rozpowszechniania informacji i poglądów wszelkimi… Zobacz więcej

Scenariusz zajęć rozwijających komunikowanie się dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym

Osoby uczestniczące: osoby z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym w klasach 6-8 szkoły podstawowej Czas trwania: 45 minut Cel ogólny: rozwijanie i kształtowanie sposobów komunikowania się Cele szczegółowe:… Zobacz więcej

Arteterapia osób ze SPE z wykorzystaniem technik dramy i teatru – Projekt Erasmus+ „Sky is the limit – SENART”

Nauczyciele z Turcji, Portugalii, Chorwacji, Rumunii i Polski wspólnie poszukują i uczą się metod arteterapii z uczniami ze SPE w ramach projektu Erasmus+ „Sky is the limit – SENART”. Materiał przedstawia… Zobacz więcej

Scenariusz zajęć plastyczno-sensorycznych – Badam, odkrywam, eksploruję

Temat: „Badam, odkrywam, eksploruję” – zajęcia plastyczno-sensoryczne Data: 21.04.2022 Prowadzący: Katarzyna Kosek Grupa: 3-latki Forma: praca w grupie, praca indywidualna Cele ogólne: rozpoznawanie faktur różnych przedmiotów uzupełnianie wzoru rozwijanie narządów… Zobacz więcej