Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – Pory roku

Przeznaczenie: szkoła podstawowa specjalna (uczniowie niepełnosprawni intelektualnie), edukacja wczesnoszkolna[1] Temat zajęć: Rozpoznaję pory roku. Cele ogólne: rozpoznawanie i nazywanie pór roku; porozumiewanie się z wykorzystaniem wspomagających i alternatywnych metod komunikacji… Zobacz więcej

Konspekt zajęć rozwijających kreatywność – „Bombka 3D”

Temat: „Bombka 3D” – wykonanie pracy technicznej. Przedmiot: zajęcia rozwijające kreatywność Klasa: VIb um Czas trwania zajęć: 45 minut Prowadzący: Zaorska-Dziedzic Magdalena Cele ogólne: usprawnianie motoryki małej; wykonanie (samodzielne lub… Zobacz więcej

Scenariusz zajęć w zespole rewalidacyjno-wychowawczym o tematyce zimowej

Czas trwania zajęć:  dwie godziny Miejsce zajęć: sala zajęć zespołu rewalidacyjno-wychowawczego Uczestnicy zajęć: troje wychowanków z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim z współwystępującymi zaburzeniami Temat zajęć: Słyszę zimę Środki dydaktyczne: miski,… Zobacz więcej

Pedagog specjalny jako refleksyjny praktyk na przykładzie pracy z uczniem z zespołem Aspergera

Pedagog specjalny w kontakcie z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, powinien dostrzegać potrzebę refleksyjnego namysłu nad zadaniami i celami, które wyznacza jako kierunek oddziaływania zamierzonego na dziecko/ucznia, ale w kontekście jego… Zobacz więcej