„Wskaż to palcem” – duże znaczenie małego gestu

„Dziecko nie zmieni się tak długo, jak długo nie będzie mogło zrobić tego samo” G.L. Landreth Wskazywanie palcem, to gest dla większości dorosłych banalny. Jednak dla małego dziecka gest wskazywania… Zobacz więcej

Białe kule sensoryczne – scenariusz zajęć dla osób z głębszą lub głęboką niepełnosprawnością intelektualną

Cele: rozwijanie wrażliwości wzrokowej, słuchowej i dotykowej usprawnianie rąk lub (dla podopiecznych z głębszą niepełnosprawnością) ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej wyzwalanie aktywności uczniów/uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych Metody: stymulacja polisensoryczna (elementy), praktyczne działanie, elementy… Zobacz więcej

Terapia ręki – zajęcia ruchowo-plastyczne – barwy ciepłe i zimne

Temat: Terapia ręki – zajęcia ruchowo-plastyczne – utrwalanie znajomości barw ciepłych i zimnych Uczestnicy: uczeń o niepełnosprawności sprzężonej, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, charakteryzuje się niskim napięciem mięśni posturalnych i… Zobacz więcej

Zabawa plastyką i bajką – wspieranie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim – innowacja pedagogiczna

Tytuł: Zabawa plastyką i bajką – wspieranie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim Autorzy innowacji pedagogicznej: mgr Marta Paciorekmgr Magdalena Zadęcka Uczniowie objęci innowacją: X „Jeśli umiecie diagnozować… Zobacz więcej

Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Imię i nazwisko ucznia: X Klasa: VI Rok szkolny: 2020/2021 II semestr Rozpoznanie: niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim Podstawa objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną: Orzeczenie nr Obszar rozpoznania Rozpoznanie Potrzeby dziecka wynikające… Zobacz więcej

Terapia ręki – rozwijanie chwytu pisarskiego przez działania plastyczne – scenariusz zajęć rewalidacyjnych

rożnokolorowe dłonie

Temat: Terapia ręki – rozwijanie chwytu pisarskiego przez działania plastyczne – kolaż. Uczestnicy: uczniowie z trudnościami w opanowaniu umiejętności graficznych oraz obniżonymi umiejętnościami manualno-manipulacyjnymi, z zaburzonym napięciem mięśniowym, rysujący niechętnie i z… Zobacz więcej

Sprawozdanie z pracy nauczyciela rewalidacji w roku szkolnym 2020/2021

Nazwisko i imię nauczyciela: Magdalena Świst-Madejek Rok szkolny: 2020/2021               Data: 12.06.2021 r. W mijającym roku szkolnym 2020/2021 prowadziłam zajęcia rewalidacyjne z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim z klas:… Zobacz więcej