Konspekt zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiedzy dotyczącej struktury roku kalendarzowego poprzez praktyczne wykorzystanie kalendarza, portalu edukacyjnego „Matematyczne ZOO” i budowanie skojarzeń pojęciowo-obrazkowych. Prowadzący: Karolina Drelak-Kłobuch Ilość uczestników zajęć: 6 (klasa VI) (1 osoba z… Zobacz więcej

Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci ze spektrum autyzmu – rola rodzica i terapeuty w procesie terapeutycznym

dwie ręce układające dwa puzzle

Zgodnie z opublikowaną w maju 2013 r. klasyfikacją zaburzeń psychicznych Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego DSM-5, do zaburzeń ze spektrum autyzmu zalicza się: zaburzenia autystyczne, zespół Aspergera oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe… Zobacz więcej

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej dla uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną

Ramowy plan pracy dydaktyczno-wychowawczej dla klasy pierwszego etapu edukacyjnego z uczniami z niepełnosprawnością sprzężoną na pierwszy semestr (według podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym… Zobacz więcej

Poznaję, przeżywam, rozumiem – program własny zajęć rewalidacyjnych

Program własny zajęć rewalidacyjnych dla uczniów ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera, wspierający rozwój umiejętności społecznych oraz ekspresję własną uczniów realizowany w szkole Spis treści: Wstęp Warunki realizacji… Zobacz więcej

Ewaluacja IPET-u dla ucznia z zespołem Aspergera

Imię i nazwisko ucznia: I semestr roku szkolnego: Numer orzeczenia: Rozpoznanie wynikające z orzeczenia: zespół Aspergera Wyniki oceny poziomu funkcjonowania dziecka Edukacja Zasady pracy Efekty Edukacja polonistyczna Zadawanie konkretnych pytań,… Zobacz więcej

Utrwalanie pojęć przestrzennych – scenariusz zajęć rewalidacyjnych

Temat: Utrwalanie pojęć przestrzennych Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia objętego kształceniem specjalnym z uwagi na autyzm, I etap edukacyjny, 60 minut. Cele ogólne: rozwijanie umiejętności komunikacyjnych usprawnianie orientacji przestrzennej Cele szczegółowe… Zobacz więcej

Dziecko z niepełnosprawnością ruchową – trudności w funkcjonowaniu w przedszkolu i szkole

Dziecko na etapie edukacji przedszkolnej oraz w pierwszych latach nauki szkolnej charakteryzuje nieustająca potrzeba poruszania się, określana inaczej jako „głód ruchu”. Niestety można rzec, że ogromną niesprawiedliwością jest, iż nie… Zobacz więcej