Scenariusz zdalnych zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną – klasa 8

Zad. 1 Cel: Ćwiczenia wprowadzające, rozwijanie funkcji poznawczych i utrwalanie matematycznych umiejętności szkolnych. Wykonaj kartę pracy ćw. 50, 51, 52 Zad. 2 Cel: Doskonalenie umiejętności językowych i werbalnych. Utrwalanie nabytych… Zobacz więcej

Innowacja pedagogiczna – Sprytne paluszki

Karta informacyjnainnowacji pedagogicznej przeprowadzonejw Szkole Podstawowej nr 89 im. K. K. Baczyńskiego w Poznaniu Temat innowacji pedagogicznej ,,Sprytne paluszki’’ Imię i nazwisko autora Anita Orzechowska Imię i nazwisko osoby wdrażającej… Zobacz więcej

Scenariusz zajęć zdalnych TUS z uczniem z zespołem Aspergera – klasa 3 SP

Rozmowa wprowadzająca z uczniem Cel: Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa, rozwijanie sprawności werbalnej. Przykładowe pytania: Jak Ci minął dzień, co ciekawego się przydarzyło, jak radzisz sobie z nauczaniem zdalnym? Co dobrego Cię… Zobacz więcej

Zadania do kalendarza adwentowego dla dzieci z zaburzeniami komunikacji

Pobierz całość Zadania wykonane są w programie Boardmaker. Autor: Anna Zawierucha – oligofrenopedagog – Czytelniczka Portalu Zadania do kalendarza adwentowego dla dzieci z zaburzeniami komunikacji was last modified: 23 października,… Zobacz więcej

Dziecko z wadą słuchu – problemy i wyzwania w edukacji z uwzględnieniem nauki zdalnej

Wstęp Niepełnosprawność dziecka – pod tym hasłem kryje się mnóstwo chorób, wad rozwojowych, problemów natury fizycznej i psychicznej. Jedną z nich jest wada słuchu. Niepełnosprawność jest wyzwaniem – wyzwaniem zarówno… Zobacz więcej

Kształtowanie pozytywnej samooceny – scenariusz zdalnych zajęć rewalidacyjnych

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych w formie zdalnej dla ucznia objętego kształceniem specjalnym z uwagi na zdiagnozowany zespół Aspergera, II etap edukacyjny Temat: Kim właściwie jestem Ja? – poznaję siebie – kształtowanie… Zobacz więcej

Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Uczennicy z zespołem Aspergera za II okres

W ocenie zespołu po dokonaniu w II semestrze roku szkolnego 2019/2020 analizy wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania uczennicy XX, nie wymaga realizowania wybranych zajęć edukacyjnych w formie indywidualnej w I semestrze… Zobacz więcej

Program zajęć rozwijających uzdolnienia i kreatywność na zajęciach w świetlicy szkolnej

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Radomsku  Program przeznaczony jest dla wszystkich grup wiekowych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną: lekką, umiarkowaną, znaczną. Treści są dostosowane do możliwości rozwojowych uczniów w świetlicy szkolnej szkoły specjalnej…. Zobacz więcej

Zachowania trudne u dzieci z zaburzeniami rozwoju – ocena funkcjonalna i metody oddziaływań

U dzieci z zaburzeniami rozwoju często obserwujemy „zachowania trudne”, które zagrażają bezpieczeństwu osób w nie angażujących się lub osób z otoczenia. Według Emersona (1995) zachowania trudne to „działania anormalne kulturowo,… Zobacz więcej