Metoda „dwuczłowieka” w pracy z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną

Metoda „dwuczłowieka” została stworzona przez psychologa Stanisława Kowalika. Głównym założeniem tej metody jest inicjowanie ruchu przez terapeutę, podejmowanie wspólnego działania, które doprowadzi do powstania u osoby z niepełnosprawnością stymulacji, pochodzącej… Zobacz więcej

Jesienne zabawy – scenariusz zajęć rewalidacyjnych

Temat: Jesienne zabawy. Czas trwania: 60 min. Data: 26.11.2018 r. Forma pracy: indywidualna Metody: logopedyczne, elementy metody „Makaton”, pogadanka, zabawowe Pomoce dydaktyczne: magnetofon, płyty CD z piosenkami „Witamy cię”, „Pada… Zobacz więcej

Indywidualny Program Wczesnego Wspomagania

Indywidualny Program Wczesnego Wspomagania dla ucznia XXX na okres edukacji przedszkolnej Program opracowały: mgr XXX – dyrektor, logopeda mgr XXX – pedagog szkolny, psycholog mgr XXX – nauczyciel wychowania przedszkolnego… Zobacz więcej

Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia po drugim okresie roku szkolnego

Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia po drugim okresie roku szkolnego 2019/2020 Imię i nazwisko: …………………………… Rok szkolny 2019/2020 Zagadnienia Informacje na temat dziecka Indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne U dziecka… Zobacz więcej

Rozwijanie umiejętności czytania – scenariusz zajęć rewalidacyjnych

Temat zajęć: Rozwijanie umiejętności czytania. Ćwiczenia percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale sylabowym. Indywidualne zajęcia rewalidacyjne – klasa 1 Cel główny zajęć: rozwijanie umiejętności czytania sylab Cele szczegółowe – uczeń:… Zobacz więcej

Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dziecka w wieku przedszkolnym

Temat: Łąka wiosną Cel główny: usprawnianie motoryki małej i dużej Cele operacyjne (dziecko): zdobywa wiedzę o otaczającej rzeczywistości jest twórcze uważnie słucha Metody: słowne, oglądowe, czynne Forma: zajęcia przeprowadzone indywidualnie… Zobacz więcej

Gospodarka żetonowa – skuteczny sposób w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu w przedszkolu

Jedną z najskuteczniejszych metod w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu jest terapia behawioralna, która bazuje głownie na pozytywnym wzmacnianiu dziecka, czyli nagradzaniu zachowań prawidłowych (np. zachowań samoobsługowych) oraz redukowaniu… Zobacz więcej