Znaczenie twórczości dla rozwoju dziecka. Potrzeba twórczej aktywności, proces tworzenia a wynik pracy

Dziecko w sposób naturalny jest twórcą, lecz nie wszyscy badacze zjawiska twórczości zgadzają się z takim podejściem. Na gruncie pedagogiki trwa spór dotyczący twórczości dzieci i młodzieży. Głównym czynnikiem warunkującym… Zobacz więcej

Rozwijanie umiejętności społecznych – przyjmowanie odmowy – scenariusz zajęć

Temat zajęć: Rozwijanie umiejętności społecznych – przyjmowanie odmowy Indywidualne zajęcia rewalidacyjne – klasa 6 Cel główny zajęć: Rozwijanie kompetencji społecznych w aspekcie spokojnego przyjmowania odmowy rówieśników Cele szczegółowe – uczeń:… Zobacz więcej

Zgoda na samodzielność – drogą do niezależności dziecka z niepełnosprawnością

„Człowiek, który postępuje niezależnie, który angażuje swoje siły w wykonanie zadań, pokonuje sam siebie, doskonali się i rozwija swoje zdolności” Maria Montessori Niepełnosprawność może cechować niezależność, samodzielność oraz pełnia życia…. Zobacz więcej

Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla ucznia z autyzmem

Imię i nazwisko ucznia: Klasa: I Osoba prowadząca: Tygodniowa liczba godzin: 1 Czas realizacji programu: I etap edukacyjny Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych powstał na podstawie zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w ……………… określonych… Zobacz więcej

Program rewalidacji dla ucznia klasy IV z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Program rewalidacji dla ucznia został opracowany na podstawie orzeczenia nr … o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez PPP Zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej: usprawnianie procesów myślenia i zapamiętywania, stymulowanie rozwoju funkcji językowych,… Zobacz więcej

Wielozmysłowe święta wielkanocne – innowacja pedagogiczna

święta wielkanocne - pomarańczowa pisanka, bazie

Karta informacyjna innowacji pedagogicznej przeprowadzonej w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lesznie Temat innowacji pedagogicznej Wielozmysłowe święta wielkanocne Imię i nazwisko autora lub zespołu autorskiego Magdalena Zaorska-Dziedzic Imię i nazwisko osoby/osób… Zobacz więcej

Nauka języków obcych niestraszna dyslektykom!

Jesteśmy świadomi jak ważna w naszych czasach, jest znajomość języków obcych, a najbardziej efektywna jest nauka rozpoczęta od najmłodszych lat. Małe dzieci przyswajają informacje bardzo szybko, dlatego warto pamiętać, aby… Zobacz więcej

Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny dla ucznia z autyzmem

Imię i nazwisko ucznia Podstawa założenia karty Orzeczenie nr …….. z dnia …….. o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w …….. z uwagi na autyzm Etap edukacyjny od… Zobacz więcej