Rozwijanie inteligencji wielorakich w świetlicy szkolnej szkoły specjalnej – umiejętności interpersonalne

Temat: Przykładowe zabawy i ćwiczenia rozwijające umiejętności interpersonalne Liczba uczniów: dowolna Cel główny: Rozwój u uczniów inteligencji interpersonalnej Cele szczegółowe: Kształtowanie umiejętności współpracy i komunikowania się Rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów Rozwijanie… Zobacz więcej

Zwyczaje Bożego Narodzenia – konspekt katechezy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

Temat katechezy: Zwyczaje Bożego Narodzenia – Choinka Grupa: uczniowie z autyzmem z niepełnosprawnością umiarkowaną i znaczną, kl. IV-VIII Data: 17.12.2019 r. Cel ogólny: Przybliżenie zwyczajów Bożego Narodzenia Cele operacyjne –… Zobacz więcej

Zabawa w sklep – scenariusz zajęć z rewalidacji

sklep produkty spożywcze

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczennicy kl. I z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją Data przeprowadzenia zajęć: 15.01.2020 r. Prowadząca: Teresa Marciniak Temat: Stymulowanie funkcji poznawczych. Zabawa w sklep. Cele… Zobacz więcej

Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych – program innowacji metodyczno-programowej

Temat innowacji: Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych ucznia z dysfunkcją narządu słuchu Spis treści: Wstęp I Zakres innowacji II Motywacja wprowadzenia innowacji III Cele innowacji IV Metody i formy pracy z uczniem… Zobacz więcej

Muzykoterapia od malucha do dorosłości – przykłady dobrych praktyk

Muzyka już od poczęcia towarzyszy człowiekowi. Jest ona rytmem bicia naszego serca oraz szumem płynów ustrojowych w ciele. Pierwsze dźwięki, które słyszy dziecko to dźwięk wód płodowych, głos matki i… Zobacz więcej

Metoda ośrodków pracy w kształceniu specjalnym

Na początku ubiegłego stulecia belgijski lekarz i pedagog O. J. Decroly opracował technikę dydaktyczną określaną jako metoda ośrodków zainteresowań. Przeniosła ją na polski grunt nasza pedagog Maria Grzegorzewska. Na przestrzeni… Zobacz więcej

Sprawozdanie z pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela wspomagającego

Kobieta korzysta z laptopa, obok laptopa leży notes i długopis oraz stoi filiżanka

Sprawozdanie z pracy dydaktyczno-wychowawczej za I półrocze roku szkolnego 2019/2020 Zadania dydaktyczno-wychowawcze nauczyciela wspomagającego opierają się na udzieleniu wsparcia uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność… Zobacz więcej