Metoda World Cafe w edukacji

Metoda World Cafe określana bywa jako rozmowa stoliczkowa, rozmowa kawiarniana lub metoda kawiarnianej atmosfery. Jest to narzędzie aktywizujące, przeznaczone do pracy z dużym zespołem. Umożliwia uporządkowane i efektywne prowadzenie dyskusji… Zobacz więcej

Metoda socjoterapii w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

 Metodyka socjoterapii Socjoterapia jest formą zajęć skierowaną na pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Sytuuje się ją między psychoterapią, treningiem interpersonalnym, treningiem umiejętności społecznych, psychoterapią a wychowaniem. Znajduje zastosowanie w praktycznych działaniach, w głównej… Zobacz więcej

Integracja w polskich szkołach w praktyce – przemyślenia nauczyciela wspomagającego

Na temat integracji osób niepełnosprawnych napisano wiele interesujących książek i artykułów. Jest to bez wątpienia temat ważny, obecny w przestrzeni publicznej. Czym zatem jest integracja osób niepełnosprawnych? W jaki sposób powinna… Zobacz więcej

Scenariusz lekcji historii w III klasie gimnazjum – Rewolucja przemysłowa

Scenariusz lekcji historii  w klasie III  gimnazjum do podręcznika „Śladami przeszłości”  Temat: Rewolucja przemysłowa. Podstawa programowa, uczeń: wymienia charakterystyczne cechy rewolucji przemysłowej (31.1) podaje przykłady pozytywnych i negatywnych skutków procesu uprzemysłowienia,… Zobacz więcej

Plan rewalidacji indywidualnej dla ucznia III klasy gimnazjum

Plan rewalidacji indywidualnej został opracowany na podstawie zaleceń Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w … określonych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Uczeń z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną; objęty jest zajęciami rewalidacji indywidualnej… Zobacz więcej