Dziecko ze spektrum autyzmu – wspieranie rozwoju przez zabawę

50,00 

Głównym celem szkolenia jest rozwinięcie praktycznej umiejętności zabawy w relacji z dzieckiem ze spektrum autyzmu.

Kategoria:

Opis

Dziecko ze spektrum autyzmu w codziennym funkcjonowaniu doświadcza wielu trudności, m.in. w sferze społecznej, emocjonalnej, komunikacyjnej, a także w obszarze aktywności i zainteresowań. Znakomitym polem do pracy nad tymi trudnościami może być zabawa. Bawiąc się z dzieckiem, możemy jednocześnie pracować nad osiowymi objawami autyzmu, a więc: inicjowaniem i budowaniem interakcji z drugą osobą, rozwijaniem komunikacji niewerbalnej i werbalnej, rozwijaniem elastyczności, otwartości na zmiany. Jednocześnie dla dziecka to wciąż jest zabawa, co wzmacnia motywację do współpracy z nami.

Adresaci:

nauczyciele i specjaliści pracujący z dziećmi ze spektrum autyzmu, a także rodzice, opiekunowie, studenci i inne osoby zainteresowane tematyką

Cele szkolenia:

  • Zdobycie wiedzy dotyczącej podstaw podejścia niedyrektywnego w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
  • Rozwinięcie praktycznej umiejętności zabawy w relacji z dzieckiem ze spektrum autyzmu

Treści programowe:

I Podejście niedyrektywne w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu

II Postawa terapeuty kluczem do stworzenia dobrej zabawy

III Sala do zabaw

IV Rozwijanie kontaktu wzrokowego

V Zabawy naprzemienne

VI Zabawy rozwijające komunikację

VII Specyfika pracy z dziećmi wysokofunkcjonującymi

Organizacja szkolenia

Materiały kursowe mają formę plików video oraz tekstowo-graficznych. Kurs obejmuje 4 godziny dydaktyczne realizowane przez Internet w indywidualnym tempie i w dogodnym dla kursanta czasie. Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie. Podstawą zaliczenia jest krótki test online sprawdzający wiedzę z zakresu zagadnień poruszanych w ramach szkolenia. Aby zaliczyć egzamin, należy odpowiedzieć prawidłowo na 60% pytań testowych. Każdy uczestnik ma do dyspozycji trzy podejścia do testu.

Po zaliczeniu egzaminu testowego, dostępne jest zaświadczenie o ukończeniu Kursu, do wydrukowania w formacie PDF. Istnieje również możliwość wysyłki zaświadczenia pocztą za dodatkową opłatą.

 

Autorką szkolenia pt. Dziecko ze spektrum autyzmu – wspieranie rozwoju przez zabawę jest mgr Dobromiła Smolak – pedagog specjalny, trener Wideotreningu Komunikacji (VIT). Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w terapii dzieci z autyzmem metodami niedyrektywnymi. Była także nauczycielem wspomagającym w szkole integracyjnej. Obecnie pracuje w Maltańskim Centrum Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym i Ich Rodzinom w Krakowie, gdzie jest koordynatorem grupy przedszkolnej dla dzieci z autyzmem, prowadzi zajęcia indywidualne, a także pracuje z rodzicami dzieci z trudnościami rozwojowymi.