Organizatorem Konkursu jest Zespół Szkół Specjalnych w Opolu. Konkurs odbędzie się pod patronatem Opolskiego Kuratora Oświaty.
Główne cele Konkursu, to: upowszechnianie twórczości literackiej wśród dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym,
W pierwszej edycji Konkursu udział wzięli uczniowie z placówek kształcenia specjalnego z Kędzierzyna-Koźla, Brzegu, Nysy, Prudnika, Głubczyc, Kluczborka, Namysłowa, Głogówka i Grodkowa oraz z Opola.
W przebieg Konkursu zaangażowani byli również wolontariusze – uczniowie z opolskich liceów numer II, III i V oraz studentki z Uniwersytetu Opolskiego.
Joanna Uchacz – pomysłodawczyni i Koordynatorka Konkursu:
Chcieliśmy nawiązać kontakt z innymi podobnymi placówkami z naszego województwa (opolskiego), by dać uczniom możliwość nowych znajomości, zintegrować środowisko pedagogów specjalnych. Zależy nam na możliwości stworzenia okazji do odniesienia sukcesu o randze wojewódzkiej w dziedzinach pozasportowych. Dostrzegliśmy lukę – nie było konkursu o takim zasięgu w zakresie edukacji polonistycznej.
Już od września dyskutujemy w gronie organizatorów o tematyce konkursu na rok kolejny – każdy ma jakieś pomysły, dyskutujemy, trochę się twórczo spieramy. Jak zatwierdzimy temat – ruszamy z pracą organizacyjną – kontaktujemy się z partnerami, poszukujemy perełek, które wzbogacą konkursowe występy (podczas pierwszej edycji wytęp Mistrzyni Świata amatorów w tańcu klasycznym oraz pary tańca towarzyskiego, która zatańczyła cha-chę), potem sala, logo, plakat, media i trudna walka o dopięcie budżetu. Na całe szczęście możemy liczyć na dobrych ludzi, którzy wiedzą, że radość dziecka jest bezcenna. Wszak, jak powiedział Janusz Korczak „Gdy śmieje się dziecko śmieje się cały świat…”
Naszym marzeniem jest organizacja konkursu ogólnopolskiego – kilkudniowej imprezy silnie integrującej uczniów oraz środowisko pedagogów specjalnych. Chcielibyśmy również poszerzyć zakres konkursowy o występy wokalne – poezję, nie recytowaną, a zaśpiewaną.
Więcej na https://specjalnykonkursrecytatorskiopole.wordpress.com/
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…