1. Zabawa na powitanie: 3, 2, 1
Zadaniem ucznia jest próba znalezienia w otoczeniu:
2. Plątanina
Uczeń pokonuje tor przeszkód stworzony ze sznurków rozpiętych pomiędzy drzewami. Przechodząc pod i pomiędzy sznurkami, gromadzi rozmieszczone wśród nich fotografie przedstawiające fragmenty ogrodu.
3. Detektyw
Zadaniem ucznia jest odszukanie w ogrodzie elementów przedstawionych na fotografiach, np. drzew, innych roślin, przyrządów do ćwiczeń.
4. Zabawa w klasy inaczej
Uczeń pokonuje planszę do ćwiczeń narysowaną kredą na chodniku/boisku zgodnie z instrukcją:
5. Zabawa na zakończenie – bańki własnej roboty
Uczeń wraz z prowadzącym sporządza płyn do puszczania baniek z płynu do naczyń, wody i gliceryny, wspólnie wydmuchują bańki.
Bibliografia:
własne pomysły i doświadczenia
Autorka: Urszula Wesół – pedagog specjalny
Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli
Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…
Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…
Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…
Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…