Rewalidacja

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu – zajęcia w ogrodzie.

Cele:

  • rozwijanie sprawności ruchowej, zwinności i koordynacji ruchów
  • doskonalenie umiejętności obserwacji, zdobywania i wykorzystywania informacji w działaniu

Metody:

  • czynnościowe – aktywnego działania, zadań stawianych do wykonania
  • oglądowe – obserwacja
  • słowne – rozmowa, instrukcja

Formy pracy:

  • indywidualna

Środki dydaktyczne:

  • zdjęcia przedstawiające fragmenty ogrodu
  • sznurek, klamerki
  • kreda
  • płyn do mycia naczyń, gliceryna, woda
  • przyrządy do wydmuchiwania baniek mydlanych

Proponowany przebieg zajęć:

1. Zabawa na powitanie:  3, 2, 1

Zadaniem ucznia jest próba znalezienia w otoczeniu:

  • trzech obiektów, które można dotknąć,
  • dwóch, które można usłyszeć,
  • jednego, który można powąchać.

2. Plątanina

Uczeń pokonuje tor przeszkód stworzony ze sznurków rozpiętych pomiędzy drzewami. Przechodząc pod i pomiędzy sznurkami, gromadzi rozmieszczone wśród nich fotografie przedstawiające fragmenty ogrodu.

3. Detektyw

Zadaniem ucznia jest odszukanie w ogrodzie elementów przedstawionych na fotografiach, np. drzew, innych roślin, przyrządów do ćwiczeń.

4. Zabawa w klasy inaczej

Uczeń pokonuje planszę do ćwiczeń narysowaną kredą na chodniku/boisku zgodnie z instrukcją:

  • jedno małe koło oznacza, że należy do niego wskoczyć na jednej nodze,
  • dwa koła – wskakujemy dwiema nogami,
  • duże koło – wskakujemy i robimy przysiad.

5. Zabawa na zakończenie – bańki własnej roboty

Uczeń wraz z prowadzącym sporządza płyn do puszczania baniek z płynu do naczyń, wody i gliceryny, wspólnie wydmuchują bańki.

Przykładowa plansza do gry

Bibliografia:

własne pomysły i doświadczenia


Autorka: Urszula Wesół – pedagog specjalny

Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie was last modified: 28 kwietnia, 2024 by Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli
Share
Published by
Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli

Recent Posts

Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej – konspekt zajęć w oddziale rewalidacyjno-wychowawczym

Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…

20 godzin temu

Depresja dzieci i młodzieży. Uwarunkowania, objawy, działania profilaktyczne i terapeutyczne

Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…

2 dni temu

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych – Czym jest konflikt i jak sobie z nim radzić?

Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…

2 dni temu

Związek dłoni z kompleksem ustno-twarzowym – zalecenia terapeutyczne

Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…

6 dni temu

Konspekt zajęć edukacyjno-terapeutycznych w klasie IV – Moje śniadanie. Dbam o higienę po posiłku

Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…

6 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

2 tygodnie temu