Grupa wiekowa: 3-latki, 4-latki, 5-latki i o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Miejsce: sala lustrzana
Prowadzące:
Gość specjalny:
Cele:
Cele szczegółowe:
Dziecko:
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: napis „JESIENNA OLIMPIADA SPORTOWA” , magnetofon, pendrive z piosenkami, obręcze, tunele, słupki, woreczki, materiały przyrodnicze(kasztany, liście w pięciu kolorach olimpijskich, jabłko, gruszka, marchewka, śliwka, winogrona), dyplomy oraz nagrody dla zawodników, ławeczka, koce, łyżki, wiaderko, znicz, wstęga do przecięcia, taśmy wyznaczające tory biegu, tablice z różnymi rytmami deszczowych kropli, poduszki.
PRZEBIEG ZAWODÓW
I. Powitanie wszystkich uczestników zawodów.
1. Uroczyste Rozpoczęcie olimpiady :
Dzieci walczą o tytuł „Najlepszego jesiennego sportowca w przedszkolu”.
2. Złożenie przyrzeczenia sportowego przez zawodników.
My przedszkolacy przyrzekamy:
1) Wykonywać wszystkie zadania sportowe do końca i dokładnie
2) Nikogo nie popychać i nie oszukiwać (przyrzekamy)
3) Nie płakać, gdy przegramy
4) Bawić się wspaniale i uśmiechać się stale
3.Wyjaśnienie zasad uczestnictwa w konkurencjach i nadanie nazw poszczególnym drużynom.
II. Oznaczenie poszczególnych drużyn liściem koloru olimpijskiego. Losowanie przez dzieci woreczków gimnastycznych, podział ze względu na wylosowany kolor. Pokazanie miejsca poszczególnym drużynom.
III. Udział dzieci w zaplanowanych konkurencjach sportowych
KONKURENCJE OLIMPIJSKIE GRUPY MŁODSZE (Stokrotki,Tulipanki)
Zabawa ruchowa dla wszystkich uczestników olimpiady: „Chu chu ua (Choo Choo wah)”
KONKURENCJE OLIMPIJSKIE GRUPY STARSZE (Marchewki, Jabłuszka, Orzeszki)
Zabawa ruchowa dla wszystkich uczestników olimpiady: „Boogie woogie”
Zabawa ruchowa dla wszystkich uczestników olimpiady: „Kółko graniaste”
Zabawa ruchowa dla wszystkich uczestników olimpiady: „Taniec połamaniec”
Zabawa ruchowa dla wszystkich uczestników olimpiady: „Chocolate (Choco Choco)”
IV. Zakończenie olimpiady:
– ogłoszenie wyników,
– przyznanie nagród przez Jury poszczególnym grupom,
– wręczenie dyplomów poszczególnym drużynom,
– nagrodzenie uczestników drobnymi upominkami,
– zakończenie olimpiady, podziękowanie za zabawę fair play.
Autor: Joanna Dyczko
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…