Warsztat pracy

Jesienna Olimpiada Sportowa Przedszkolaków


Data:

Grupa wiekowa: 3-latki, 4-latki, 5-latki i o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Miejsce: sala lustrzana
Prowadzące:
Gość specjalny:

Cele:

  • Promowanie zdrowego stylu życia
  • Propagowanie różnych form aktywności fizycznej wśród dzieci
  • Podnoszenie samooceny dziecka poprzez udział w rywalizacji sportowej
  • Wdrażanie do aktywnego udziału w zawodach, konkurencjach sportowych
  • Integrowanie dzieci w społeczności przedszkolnej

Cele szczegółowe:
Dziecko:

  • Rozwija sprawności ruchowe
  • Czynnie uczestniczy w olimpiadzie
  • Przestrzega umów
  • Pokonuje trudności
  •  Zgodnie współpracuje, wykonuje postawione zadania
  • Odczuwa radość ze swoich osiągnięć i umiejętności
  • Rozumie znaczenie sportu dla zdrowia.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: napis „JESIENNA OLIMPIADA SPORTOWA” , magnetofon, pendrive z piosenkami, obręcze, tunele, słupki, woreczki, materiały przyrodnicze(kasztany, liście w pięciu kolorach olimpijskich, jabłko, gruszka, marchewka, śliwka, winogrona), dyplomy oraz nagrody dla zawodników, ławeczka, koce, łyżki, wiaderko, znicz, wstęga do przecięcia, taśmy wyznaczające tory biegu, tablice z różnymi rytmami deszczowych kropli, poduszki.

PRZEBIEG ZAWODÓW

I. Powitanie wszystkich uczestników zawodów.

1. Uroczyste Rozpoczęcie olimpiady :

  • przecięcie wstęgi, zapalenie znicza przez panią dyrektor.
  • Powitanie wszystkich uczestników; przedstawienie Jury.
  • Przedstawienie uczestniczących drużyn, wskazanie drużynom miejsca ustawienia.
    W zawodach bierze  udział pięć drużyn.
  • Życzenie dobrej zabawy.

Dzieci walczą o tytuł „Najlepszego jesiennego sportowca w przedszkolu”.

2. Złożenie przyrzeczenia sportowego przez zawodników.

My przedszkolacy przyrzekamy:

1) Wykonywać wszystkie zadania sportowe do końca i dokładnie

2) Nikogo nie popychać i nie oszukiwać (przyrzekamy)

3) Nie płakać, gdy przegramy

4) Bawić się wspaniale i uśmiechać się stale

3.Wyjaśnienie zasad uczestnictwa w konkurencjach i nadanie nazw poszczególnym drużynom.

  • Konkurencje zostaną zaliczone, gdy wszystkie dzieci wykonają zadanie i ustawią się  w rzędzie.
    Sędzia będzie oceniać poprawne wykonanie zadania.

II. Oznaczenie poszczególnych drużyn liściem koloru olimpijskiego. Losowanie przez dzieci woreczków gimnastycznych, podział ze względu na wylosowany kolor. Pokazanie miejsca poszczególnym drużynom.

III. Udział dzieci w zaplanowanych konkurencjach sportowych

 

KONKURENCJE OLIMPIJSKIE GRUPY MŁODSZE (Stokrotki,Tulipanki)

  1. ”Bieg z kasztanami na łyżce” Zadaniem dzieci jest pokonanie dystansu z łyżką w ustach, na której leży kasztan (tak aby kasztan nie spadł), omijając stojące drzewo dziecko zdejmuje kasztan z łyżki i kładzie w wyznaczone miejsce i wraca do zespołu.
  2. „Burza” Prowadzący siada z dziećmi tworząc koło i umawia się, że będzie ilustrować dźwięk deszczu ciałem. Uczestnicy powtarzają kolejno ruchy demonstrowane przez kierującego zabawą, np.: lekki deszcz- pocieranie dłońmi o siebie; silniejszy deszcz- klepanie dłońmi o uda; burza- tupanie wysuniętymi stopami o podłogę. W momencie, gdy prowadzący pokaże tablice z różnymi rytmami deszczowych kropli, dzieci wykonują kolejno umówiony wcześniej gest.
  3. „Wyścig kolorowych liści” Prowadzący wybiera 5 osób, które będą dmuchały na kolorowe liście położone na stoliku. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze do mety.

 Zabawa ruchowa dla wszystkich uczestników olimpiady: „Chu chu ua (Choo Choo wah)”

KONKURENCJE OLIMPIJSKIE GRUPY STARSZE (Marchewki, Jabłuszka, Orzeszki)

  1. ”Niewidome chomiki” Wybieramy z grupy 5 dzieci. Każde dziecko ma na wykonanie zadania 1 minutę. Zawiązujemy dziecku przepaskę na oczy. Rozrzucamy na kocu 10 kasztanów. Dziecko na czworakach szuka kasztanów ( z zasłoniętymi oczami). Po znalezieniu kasztana nauczycielka wrzuca kasztan do wiaderka. Po upływie jednej minuty następuje zmiana zawodnika, któremu ponownie rozrzucamy 10 kasztanów itd. Do tabeli wpisujemy ilość zdobytych kasztanów (łącznie 5 osób)

Zabawa ruchowa dla wszystkich uczestników olimpiady: „Boogie woogie”

  1. „Burza” Prowadzący siada z dziećmi tworząc koło i umawia się, że będzie ilustrować dźwięk deszczu ciałem. Uczestnicy powtarzają kolejno ruchy demonstrowane przez kierującego zabawą, np.: lekki deszcz- pocieranie dłońmi o siebie; silniejszy deszcz- klepanie dłońmi o uda; burza- tupanie wysuniętymi stopami o podłogę. W momencie, gdy prowadzący pokaże tablice z różnymi rytmami deszczowych kropli, dzieci wykonują kolejno umówiony wcześniej gest.
  1. „Wyścig kolorowych liści” Prowadzący wybiera 5 osób, które będą dmuchały na kolorowe liście położone na stoliku. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze do mety.

Zabawa ruchowa dla wszystkich uczestników olimpiady: „Kółko graniaste”

  1. Zagadki smakowe „co jem?” Z drużyny wybieramy 5 osób. Każda osoba z zawiązanymi oczami, próbuje danego owocu lub warzywa. Za rozpoznanie sędzia przyznaje punkt. Do tabeli wpisujemy sumę punktów

Zabawa ruchowa dla wszystkich uczestników olimpiady: „Taniec połamaniec”

  1. ”Tańczące liście na wietrze” Dzieci naśladują tańczące liście na wietrze. Poruszają się przy muzyce wykonując ruchy zgodne z poleceniami nauczyciela: „wieje wiatr- porusza listkami; wichura- mocno szarpie liście; listki opadają- wirują na wietrze; liście opadły na ziemię itp.
  2. Tor przeszkód „Jesienny spacer” Z drużyny wybieramy 5 osób. Zadaniem poszczególnej osoby jest pokonanie toru przeszkód. Do tabeli wpisujemy sumę zdobytych punktów.

 

Zabawa ruchowa dla wszystkich uczestników olimpiady: „Chocolate (Choco Choco)”

IV. Zakończenie olimpiady:

– ogłoszenie wyników,

– przyznanie nagród przez Jury poszczególnym grupom,

– wręczenie dyplomów poszczególnym drużynom,

– nagrodzenie uczestników drobnymi upominkami,

– zakończenie olimpiady, podziękowanie za zabawę fair play.

Autor: Joanna Dyczko

Jesienna Olimpiada Sportowa Przedszkolaków was last modified: 26 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

3 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

4 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

7 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu