Warsztat pracy

Zabawy ruchowe integracyjne dla dzieci niepełnosprawnych i ich rodziców na różne okazje

Wiązanie kokardek

2 tury po 4 pary

4 kijki plastikowe

Kosz

4 rodzaje kokardek w różnych kolorach po 15 sztuk

Dziecko trzyma kijek, na środku placu stoi kosz, w którym znajdują się kolorowe wstążki. Rodzic ma za zadanie wyjąc wstążkę, wrócić do dziecka i zawiązać na kijku. Wygrywa ta para, która w najkrótszym czasie zawiąże wszystkie wstążki.

 

Mumia egipska

5 par 2 tury

Papier toaletowy

Matka ma za zadanie zawinąć dziecko w papier. Wygrywa ta para, która pierwsza wykona zadanie.

 

Ślady

4 pary po 2 tury

8 dużych kartonów w 4 kolorach

Rodzic przekłada kartki tak, aby dziecko po kartkach doszło do mety. Kto pierwszy, ten wygrywa.

 

Miny

4 pary po 2 tury

Kartki kolorowe

4 opaski na oczy

Rodzic prowadzi dziecko pomiędzy kartkami do linii mety. Wygrywa ten, kto w najkrótszym czasie dotrze do mety nie stając na kartki.

 

Zbieranie ziemniaków

4 pary po 2 tury

Ziemniaki

4 kosze

4 łyżki

Ziemniaki są porozrzucane po placu. Dziecko łyżką z ziemi podnosi ziemniaka i na łyżce zanosi do wiaderka. Wygra ten, kto zbierze najwięcej.

 

Kaczy chód

4 pary po 2 tury

4 balony

16 pachołków

4 hula-  hop

Balon wkładamy pomiędzy kolana i slalomem docieramy do hula hop, w hula-hop przekazujemy balon drugiej osobie z pary, która tą samą trasą wraca na linię startu.

 

Bieg z tacą

2 tury po 4 rodziny

4 tace

24 kubki (12 do jednej konkurencji po 3 dla rodziny)

Butelka wody 5 l.

4 hula hop

Pachołki

Matka wraz z dzieckiem biegnie slalomem; dziecko trzyma tacę z kubeczkiem wody; ojciec stoi na linii mety w hula-hop i ma za zadanie odebrać od dziecka kubek oraz wypić wodę. Dziecko wraz z matką wraca po następny i tak 3 razy. Wygrywa ta rodzina, która pierwsza wykonana zadanie.

 

Zabawa „Wszyscy zmarzli, trzeba się rozgrzać”

Rekwizyty: kapelusz z poleceniami

Dzieci tańczą swobodnie w rytm muzyki dyskotekowej. Wodzirej tańczy między nimi z kapeluszem w ręku. Znajdują się w nim proste polecenia do wykonania. Gdy muzyka ucichnie, wskazane dziecko losuje polecenie i je wykonuje. Zabawa trwa tak długo, aż zostaną wykonane wszystkie zadania.

 

Ubieranie choinki

Rekwizyty: balony z przywiązanymi wstążkami.

Na środku sali leżą balony. W zabawie bierze udział 5 par (rodzic+dziecko). Pary stoją w kole dookoła balonów. Dziecko jest choinką, rodzic ją stroi. Wygrywa ta para, na której choince będzie przywiązane jak najwięcej balonów.

 

Kule śniegowe

Rekwizyty:  kule śniegowe

5 sztuk hula-hop

Na środku sali leży dużo kul śniegowych, dookoła rozłożone hula-hop.

Zadaniem każdej pary jest zbudowanie wieży w hula-hop. Dla utrudnienia kule z sali przenoszą rodzice z dzieckiem wspólnie, trzymając w rękach. Największa wygrywa.

 

Rzut do celu kulami śniegowymi

Rekwizyty: 5 hula-hop

25 kul śniegowych

Rodzic z dzieckiem rzucając z pewnej odległości kulą  ma trafić do hula hop. Wygrywa ten, kto umieści najwięcej kul.

 

Pociąg z krzeseł św. Mikołaja

Rekwizyty: krzesła

Ustawiamy dwa rzędy z krzeseł zwróconymi do siebie oparciami, dzieci spacerują w rytm muzyki wokół krzeseł. Na hasło prowadzącego „odjeżdżamy” dzieci zajmują miejsca. Osoba, która nie zdąży, zabiera krzesło i odchodzi.

 

Taniec z chustkami

Rekwizyty: chusty

Dzieci stoją w parach naprzeciwko siebie trzymając chustki. W rytm muzyki rzucają do siebie chustkami, para której chustka upadnie – odpada.

 

Taniec z kapeluszem

Rekwizyty: kapelusz

Dzieci stoją w kole. Poruszając się rytmicznie w takt muzyki, przekazując kapelusz dalej, zakładając go na głowę osobie stojącej obok. Gdy muzyka ucichnie, dziecko mające kapelusz na głowie odpada z gry, a zabawa toczy się dalej. Wygrywa dziecko, które uchroni głowę przed kapeluszem.

 

Autor: Marta Dadia

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

Zabawy ruchowe integracyjne dla dzieci niepełnosprawnych i ich rodziców na różne okazje was last modified: 26 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

5 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

6 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

1 tydzień temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

3 tygodnie temu