Oligofrenopedagogika

Konspekt zajęć przysposabiających do pracy „Kolorowo i zdrowo”

Konspekt zajęć przysposabiających do pracy

 

  1. Hasło tematyczne: „ Kolorowo i zdrowo ” – przygotowanie zdrowego soku owocowo-warzywnego.
  2. Rodzaj zajęć: Przysposobienie do pracy
  3. Nauczyciel prowadzący: Lidia Filipiak
  4. Metody: słowna, praktycznego działania
  5. Formy: zbiorowa zindywidualizowana
  6. Środki: mała stojąca tablica, piktogramy: sok, marchew, jabłko, burak, fartuchy, deski do krojenia, noże, talerze, dzbanek i szklanki, sokowirówka, owoce i warzywa (jabłka, marchew i burak), mydło, ręczniki, ścierka, gąbka i płyn do mycia naczyń, suszarka i ręcznik do naczyń.
  7. Cele zajęć i planowana aktywność uczniów ukierunkowana na ich realizację.

Cele do realizacji dla nauczyciela:

  1. Doskonalenie umiejętności organizowania stanowiska pracy.
  2. Utrwalanie nawyku podejmowania czynności higienicznych przed i po pracach ich wymagających.
  3. Utrwalanie podstawowych zasad BHP.
  4. Poszerzanie umiejętności z zakresu prac kulinarnych.
  5. Doskonalenie umiejętności praktycznego zastosowania poznanych zasad obsługi sprzętów gospodarstwa domowego.
  6. Doskonalenie umiejętności w zakresie prac porządkowych.
  7. Wzbogacenie doświadczeń w zakresie zmysłu smaku.

Zadania (aktywności) dla uczniów:       

1. Gromadzenie potrzebnych narzędzi i urządzeń oraz produktów spożywczych.

2. Utrzymanie porządku na stanowisku pracy.

3. Mycie i osuszanie rąk.

4. Zakładanie fartuchów.

5. Obieranie i krojenie owoców i warzyw.

6.  Podłączenie i odłączenie do sieci elektrycznej sokowirówki (zgodnie z zasadami BHP).

7. Przelewanie soku do dzbanka, nalewanie soku do kubków.

8. Mycie i wycieranie naczyń, elementów sokowirówki i stołu.

9. Składanie wyciskarek do soków. Odkładanie sprzętu kuchennego na ich miejsce.

10. Degustacja wykonanego napoju.

Tok zajęć

  1. Wprowadzenie do tematu zajęć – zaplanowanych zajęć.
  2. Ułożenie tematu zajęć z piktogramów i przyczepienie ich do małej stojącej tablicy.
  3. Zgromadzenie narzędzi (deski do krojenia, noże, szklanki, dzbanek, fartuchy, tace, talerzyki) i urządzeń (wyciskarki do soków).
  4. Podłączenie elektrycznej wyciskarki do źródła prądu.
  5. Zakładanie fartuchów.
  6. Mycie i wycieranie dłoni.
  7. Przydzielenie obowiązków pomiędzy uczniów oraz organizowanie stanowisk pracy.
  8. Mycie warzyw i owoców.
  9. Obieranie i krojenie owoców i warzyw.
  10. Wyciskanie soku z owoców i warzyw.
  11. Odłączenie sokowirówki od źródła prądu.
  12. Przelewanie soku do dzbanka i nalewanie soku do szklanek.
  13. Smakowanie przygotowanego napoju.
  14. Porządkowanie miejsc pracy: mycie i wycieranie naczyń oraz elementów sokowirówki, składanie urządzenia,  odkładanie sprzętu kuchennego na miejsce, wycieranie stołów.

 

Konspekt zajęć przysposabiających do pracy opracowała: Lidia Filipiak

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

 

Konspekt zajęć przysposabiających do pracy „Kolorowo i zdrowo” was last modified: 26 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

2 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

3 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

6 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu