Oligofrenopedagogika

Scenariusz obchodów „Święta Pluszowego Misia”

 

Scenariusz został opracowany dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.

Cele ogólne

  • Umożliwienie dzieciom przeżywania uroczystości przedszkolnych.
  • Aktywne włączenie dzieci do przygotowania i uatrakcyjnienia wspólnego świętowania.
  • Nabywanie umiejętności zabawy w zespole.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.
  • Tworzenie pozytywnej atmosfery podczas zajęć.

Cele szczegółowe

  • Zapoznanie dzieci z historią powstania pluszowego misia.
  • Rozbudzanie zainteresowań dzieci życiem niedźwiedzia polarnego i brunatnego.
  • Przybliżanie świata przyrody.
  • Wdrażanie dzieci do poszanowania zabawek.

Formy pracy: zespołowa – dzieci ze wszystkich grup.

Pomoce: misie dla każdego dziecka, płyta DVD z bajką „Miś Uszatek” , „Troskliwe misie” , „Miś z dużego niebieskiego domku”, „Gumisie” – do wyboru, płyta CD z piosenkami „Jadą, jadą misie”, „ Miś i pajacyk”, „Stary niedźwiedź”, przygotowana prezentacja multimedialna „Historia pluszowego misia”, „Ciekawostki o niedźwiedziach”, wierszyk Cz. Janczarskiego „Naprawiamy misia”, sylwety misia do kolorowania dla każdego dziecka.

Przebieg zajęć

1. Zabawa integracyjna „Witam was” – dzieci stoją w kole i śpiewają ilustrując ruchem tekst:

„Wszyscy są, witam was. Zaczynamy już czas. Jestem ja, jesteś ty. Raz, dwa, trzy”.

 Powitanie przez nauczyciela

Witam wszystkich zebranych tu gości na naszej przedszkolnej uroczystości. A czy wy wiecie, kto ma dzisiaj swoje święto? Dziś obchodzimy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Tak, 1 czerwca wszystkie dzieci mają swoje święto – „Dzień Dziecka”, a dzisiaj 25 listopada wszystkie misie mają swoje święto.

I właśnie z tej okazji każdy z was przyniósł dziś do przedszkola swojego ulubionego pluszowego misia, bo to one mają swoje święto. Pokażcie mi swoje misie, podnieście je wysoko do góry.

2. Opowiadanie nauczycielki „Historia pluszowego misia” – pokaz multimedialny.

3. „Parada misiów” – prezentacja przez chętne dzieci swoich misiów.

4. Wysłuchanie wiersza „Naprawiamy misia” Cz. Janczarskiego.

„Kto misiowi urwał ucho?

No kto? – pytam.

Cicho, głucho…

Nikt się jakoś nie przyznaje.

Może jechał miś tramwajem?

Może upadł biegnąc z górki?

Może go dziobały kurki?

Może Azor go tarmosił, urwał ucho? – Nie przeprosił.

Igła, nitka, rączek para.

Naprawimy szkodę zaraz!

O, już sterczą uszka oba.

Teraz nam się miś podoba!

 5. Oglądanie filmu „Przygody misia Uszatka” , „Miś w dużym niebieskim domku”, „Troskliwe misie” , „Gumisie” – do wyboru.

6. „Misiowy taniec” – ilustracja ruchowa piosenek „Jadą, jadą misie”, „Miś i pajacyk”, „Stary niedźwiedź”.

7. „Ciekawostki o niedźwiedziach” – opowiadanie w oparciu o encyklopedię przyrodniczą (pokaz multimedialny).

8. „Zgaduj – zgadula” – rozwiązywanie zagadek o misiach i niedźwiedziach.

  • „Przez całą zimę słodko śpi, a słodko dlatego, że miód mu się śni”

(niedźwiadek, miś)

  • „Już taki niedźwiedzi ród, że ogromnie lubi…”

(miód)

  • „Jaki napój kojarzy ci się z misiem?”

(sok Kubuś )

  • „Wymień nazwy bajek, w których występowały misie?”

(„Miś Uszatek”, „ Gumisie”, „Miś w dużym niebieskim domku”, „Troskliwe misie”)

9. „Misiolandia” – wybór misia: największego, najmniejszego, najbardziej puszystego, najbardziej kolorowego.

10. Składanie życzeń misiowi – wręczenie laurek przygotowanych wcześniej przez dzieci.

11. Zakończenie spotkania – podziękowanie za wspólną zabawę, rozdanie wszystkim dzieciom sylwety misia do kolorowania.

Autor: mgr  Joanna Kapusta

POBIERZ PREZENTACJĘ

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

Scenariusz obchodów „Święta Pluszowego Misia” was last modified: 26 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej – konspekt zajęć w oddziale rewalidacyjno-wychowawczym

Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…

6 godzin temu

Depresja dzieci i młodzieży. Uwarunkowania, objawy, działania profilaktyczne i terapeutyczne

Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…

1 dzień temu

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych – Czym jest konflikt i jak sobie z nim radzić?

Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…

1 dzień temu

Związek dłoni z kompleksem ustno-twarzowym – zalecenia terapeutyczne

Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…

5 dni temu

Konspekt zajęć edukacyjno-terapeutycznych w klasie IV – Moje śniadanie. Dbam o higienę po posiłku

Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…

5 dni temu

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

2 tygodnie temu