Czas zajęć: 90 minut
Uczestnicy warsztatów: wychowankowie SOSW nr 2 objęci indywidualnym nauczaniem domowym wraz z rodzicami oraz uczniowie VII klasy Szkoły Podstawowej w SOSW nr 2
1. Powitanie uczestników piosenką:
Wszyscy są, witam was,
Zaczynamy, już czas!
Jestem ja, jesteś ty,
Raz, dwa, trzy!
2. Ustalenie pory roku (wybór odpowiedniego symbolu). Przedstawienie tematu spotkania: prezentacja ilustracji ukazującej łąkę. Jak wyglądałąka wiosną?
3. Wybór zwierząt zamieszkujących łąkę:
a) Uczestnicy dokonują wyboru zwierząt, które można spotkać na łące – wybierając ilustracje zwierząt (ilustracje przedstawiają: bociana, skowronka, słonia, chrząszcza, konika polnego, gąsienicę, ślimaka, pająka, pingwina, żyrafę, motyla, mrówkę, biedronkę, wieloryba, mysz, żabę, pszczołę i kreta)
b) Uczestnicy prezentują pozostałym uczniom symbol zwierzęcia, podają jego nazwę i przypinają do ilustracji ukazującej łąkę.
4. Obserwacja zwierząt. Uczestnicy obserwują owady i mięczaki znajdujące się w słoikach. Próbują wspólnie ustalić:
5. Budujemy gąsienicę. Każde z dzieci otrzymuje kolorowe kółko z papieru, na którym odciska (odrysowuje) swoją dłoń. Jeśli umie, może napisać swoje imię. Z kółek budujemy wspólnie gąsienicę.
6. Czytamy wspólnie historię o bardzo głodnej gąsienicy: nauczyciel czyta fragment tekstu, dzieci mówiące – odczytują nazwy przedmiotów na symbolach obrazkowych, dzieci niemówiące – wybierają z naczynia świeże owoce i warzywa – zgodnie z instrukcją obrazkową – i wkładają do koszyka.
Na liściu leżało maleńkie jajeczko. Gdy wzeszło słońce, z jajeczka wykluła się – trrrach! – mała, bardzo głodna gąsienica. Zaczęła szukać czegoś do zjedzenia. W poniedziałek przegryzła się przez jedno jabłko. Ale nadal chciało jej się jeść. We wtorek schrupała gruszkę. Ale nadal chciało jej się jeść. W środę nadgryzła śliwkę. Ale nadal chciało jej się jeść. W czwartek połknęła banana. Ale nadal chciało jej się jeść. W piątek zjadła pomarańczę. Ale nadal chciało jej się jeść. A w sobotę pożarła: ciastko, cukierka, marchewkę, ogórka, czekoladę, lizaka, paprykę, i kapustę. Ależ ją bolał brzuch! Rankiem gąsieniczka przegryzła zielony liść i poczuła się lepiej. Ale nie była już ani mała, ani głodna. Wyrosła na wielką i tłustą gąsienicę! Zbudowała dla siebie mały domek. Taki domek nazywa się KOKON. Gąsienica siedziała w nim i siedziała. Potem wygryzła w ścianie dziurkę, przecisnęła się przez nią i … stała się pięknym motylem (na podstawie: Eric Carle, Bardzo głodna gąsienica ).
7. Nauka i wspólne wykonanie z towarzyszeniem pomponów z kolorowej krepiny piosenki „Wiosna, urodziły się motyle”:
Wiosna, wiosna – urodziły się motyle,
Wiosna, wiosna – tęczą wita nas,
Wiosna, wiosna – przyleciało ptaków tyle,
Wiosna, wiosna – to słoneczny czas
8. Warsztaty plastyczne: wykonanie wiosennej gąsienicy z kolorowych skarpet, waty, gumek recepturek, drucików kreatywnych, oczek, włóczki itp (tło muzyczne: piosenki o motylach, biedronkach, żabach itp.).
9. Prezentacja gąsienic – nagradzanie oklaskami prac uczestników.
10. Słodki poczęstunek dla uczestników spotkania.
11. Podziękowania i pożegnanie dzieci i ich rodziców.
Autor: Joanna Masłowska – Czytelniczka Portalu
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym Data zajęć: Miejsce…
Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…
Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…
Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…
Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…