Oligofrenopedagogika

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia klasy II gimnazjum

Zajęcia przeznaczone dla: ucznia klasy II gimnazjum z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim

Cele zajęć:

  • ćwiczenie formułowania prostych, schematycznych wypowiedzi (życzenia, zaproszenie)
  • stymulowanie do tworzenia dłuższych, rozbudowanych wypowiedzi (opisywanie sekwencji obrazków, interpretacja powiedzenia)
  • ćwiczenie motoryki małej (wycinanie, kolorowanie)
  • poszerzanie wiedzy o otaczającej rzeczywistości społeczno–przyrodniczej (data, geneza Dnia Kobiet, prawidłowe adresowanie koperty, etapy w procesie korespondencji)
  • ćwiczenie myślenia logicznego, przyczynowo – skutkowego (układanie sekwencji obrazków)
  • ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej (układanie puzzli, wyszukiwanie różnic między obrazkami, łączenie kropek)
  • ćwiczenie techniki czytania głośnego
  • ćwiczenie czytania ze zrozumieniem (wyszukiwanie słów kluczowych, odpowiadanie na pytania do tekstu)
  • poszerzanie zasobu słownictwa biernego i czynnego związanego z korespondencją pocztową

 

D Z I E Ń
  • uczeń otrzymuje pomieszane litery
  • w razie trudności uczeń otrzymuje podpowiedź:
D Ń

 

    K O B I E T
  • uczeń otrzymuje pomieszane litery
  • w razie trudności uczeń otrzymuje podpowiedź:
    K T


Czy wiesz, kiedy obchodzimy Dzień Kobiet? Zaznacz właściwą datę
.

Przeczytaj głośno tekst.

Odpowiedz na pytania pełnymi zdaniami.

Wskaż w tekście wyrażenie, które pomoże udzielić odpowiedzi na pytanie.

Międzynarodowy Dzień Kobiet to coroczne święto obchodzone 8 marca. Ustanowione zostało w 1910 roku na pamiątkę ofiar walki o równouprawnienie kobiet.

Czy Dzień Kobiet jest tylko polskim świętem?          międzynarodowy

Jak często obchodzony jest Dzień Kobiet?                 corocznie

Ile lat temu ustanowiono to święto?                           w 1910 roku (uczeń musi obliczyć)

Kogo ma upamiętniać Dzień Kobiet?                           ofiary walki o równouprawnienie kobiet

Czy wiesz, co oznacza równouprawnienie kobiet i mężczyzn?

Wyjaśnij ten termin.

Podaj przykłady.

  • w razie trudności uczeń dzieli wyraz na człony i interpretuje je po kolei:

równouprawnienie

równo      uprawnienie

Te dwa obrazki nie są identyczne. Znajdź w nich 4 różnice.

Z rozsypanych wyrazów ułóż powiedzenie.

Kobieta zmienną jest.

(uczeń otrzymuje pomieszane wyrazy)

Pobierz cały materiał

 

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia gimnazjum opracowała: Elżbieta Wika

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna-portal dla nauczycieli

 

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia klasy II gimnazjum was last modified: 26 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

5 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

6 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

1 tydzień temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

3 tygodnie temu