Założenia są zgodne z podstawą programową:
W programie autorskim „Wakacyjne podróże po Europie” wyznacznikiem do formułowania treści kształcenia i wychowania są zadania wynikające z podstawy programowej.
Obszary:
1.1 obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumie to, co mówią i czego oczekują;
1.4. wie, że nie należy chwalić się bogactwem i nie należy dokuczać dzieciom, które wychowują się w trudniejszych warunkach, a także, że nie należy wyszydzać i szykanować innych;
3.3. uważnie słucha, pyta o nie zrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach;
6.3 zna zagrożenia płynące ze świata ludzi, roślin oraz zwierząt i unika ich;
7.1. wie, jak należy się zachować na uroczystościach, np. na koncercie, festynie, przedstawieniu; w teatrze, w kinie;
7.2 odgrywa role w zabawach parateatralnych, posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem; umie posługiwać się rekwizytami (np. maską).
8.1 śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe; chętnie uczestniczy w zbiorowym śpiewie, w tańcach i muzykowaniu;
8.2 tworzy muzykę, korzystając z instrumentów perkusyjnych (oraz innych przedmiotów), a także improwizuje ją ruchem;
8.3 w skupieniu słucha muzyki, w tym także muzyki poważnej.
9.1 przejawia, w miarę swoich możliwości, zainteresowanie wybranymi zabytkami i dziełami sztuki oraz tradycjami i obrzędami ludowymi ze swojego regionu;
9.3 wykazuje zainteresowanie malarstwem, rzeźbą i architekturą (także architekturą zieleni i architekturą wnętrz).
15.3 wie, jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, a stolicą Polski jest Warszawa;
15.4 nazywa godło i flagę państwową, zna polski hymn i wie, że Polska należy do Unii Europejskiej;
15.5 wie, że wszyscy ludzie mają równe prawa.
Celem ogólne programu:
Formy realizacji:
Metody realizacji:
Przewidywane osiągnięcia dzieci:
Po zakończeniu cyklu zajęć dzieci będą posiadały określoną wiedzę z zakresu wiedzy na temat Unii Europejskiej oraz wybranych krajów Europy. Ocena realizacji programu będzie odbywać się na bieżąco, a osiągnięcia będą poddawane końcowej ewaluacji.
Ewaluacja
Osiągnięcia dzieci będą badane poprzez:
Konspekty zajęć w ramach cyklu zajęć pt. „Wakacyjne podróże po Europie”.
Temat: Zasady bezpiecznego podróżowania- stworzenie kodeksu małego podróżnika.
Prowadzący: mgr Aneta Suchecka, mgr Paulina Nojszewska
Termin realizacji: 1.07-3.07. 2015r.
Cele operacyjne:
Dziecko:
Środki dydaktyczne: kodeks podróżnika, przybory plastyczne, paszporty, bilety lotnicze, mapa, nagranie hymnu, ilustracja przedstawiająca flagę Unii Europejskiej, sylweta Syriusza.
Przebieg zajęć:
Przedstawienie sylwety kontynentu- Europy, na której będziemy zaznaczać zwiedzone państwa i ich stolicę.
„Burza mózgów”- nauczyciel spisuje w punktach wymieniane przez dzieci zasady bezpiecznego podróżowania. Po zebraniu pomysłów grupa tworzy kodeks bezpiecznego podróżnika.
Po otrzymaniu paszportu i zdjęcia zadaniem dziecka będzie wklejenie zdjęcia w odpowiednim miejscu w paszporcie, podpisanie się i ozdobienie okładki.
Nauczyciel pokazuje dzieciom bilety lotnicze, bez których podróż nie będzie możliwa. Zaznacza przy tym, że w podróż mogą udać się jedynie ci turyści, którzy przestrzegają zasad kodeksu i otrzymają bilet lotniczy.
Dzieci poznają etapy niezbędne do podróży samolotem. Poznają zasady zachowania się na lotnisku i w czasie lotu – film instruktażowy i zabawa dramowa.
Zwiedzanie tarasu widokowego, oglądanie startu i lądowania samolotów. Robienie pamiątkowych fotografii. Zwiedzanie lotniska.
Wprowadzenie dzieci w świat Unii Europejskiej. Zapoznanie z symbolami: flagą, hymnem i Syriuszem. Wysłuchanie hymnu oraz przypomnienie odpowiedniej postawy podczas odśpiewania go. Podróż po Brukseli – zwiedzamy stolicę Unii.
Wykonanie maskotki Unii Europejskiej techniką origami.
Pobierz cały program zajęć wakacyjnych
Autorki: Paulina Nojszewska, Aneta Suchecka
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…