Warsztat pracy

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty

I. DANE OSOBOWE

Imię i nazwisko nauczyciela stażysty: Margareta Krauze

Nazwa i adres placówki:

Stanowisko: nauczyciel stażysta

Posiadane wykształcenie:

 

II. STAŻ

Data rozpoczęcia stażu:

Opiekun stażu:

Długość stażu: 9 miesięcy

Planowana data ukończenia stażu:

Dyrektor przedszkola:

 

III. CELE STAŻU:

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

Cele szczegółowe:

 

  1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola.
  2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobów jej prowadzenia.
  3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych
    i higienicznych warunków zabawy, nauki i wypoczynku.
  4. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i omawianie tych zajęć z prowadzącym; prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich przebiegu;
  5. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego:
  6. a) wewnątrz placówki
  7. b) poza placówką
  8. c) samokształcenie.
  9. Pogłębianie kontaktów z podopiecznymi i rodzicami,
  10. Nawiązanie współpracy z nauczycielami zatrudnionymi w przedszkolu.
  11. Wspieranie aktywności twórczej dzieci.
  12. Organizowanie zabaw i rytuałów przygotowujących dzieci do posługiwania się językiem niemieckim.

Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 26.01.1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2016, poz. 1379)
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 1.03.2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013, poz. 393)

Pobierz cały materiał

Opracowanie: Margareta Krauze

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty was last modified: 26 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

6 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

1 tydzień temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

1 tydzień temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

3 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

3 tygodnie temu