Wiadomości

Kursy angielskiego dla dzieci, a grywalizacja

Grywalizacja to w ostatnim czasie bardzo popularne hasło, które często pojawia się w przypadku, gdy rozmawia się o nauczaniu dzieci, w szczególności języków obcych. Nowe technologie, powszechny dostęp do Internetu czy otwartość na świat powodują, że znajdują się nowe sposoby na skuteczną naukę. W dobie pandemii wiele obszarów przeniosło się do świata online, ale chyba to właśnie edukacja zyskała na tym najwięcej. 

Czy kursy angielskiego dla dzieci mogą być prowadzone w duchu grywalizacji? Oczywiście! To doskonały pomysł i świetny sposób na to, by osiągać zadowalające i długotrwałe efekty. Jeżeli zastanawiasz się, czym jest ta cała grywalizacja oraz jak można z jej pomocą nauczać języków – koniecznie czytaj dalej! 

Czym jest grywalizacja 

Zanim odpowiemy na pytanie, jak można połączyć kursy angielskiego dla dzieci z grywalizacją, przyjrzyjmy się samemu terminowi. “Grywalizacja” pochodzi od angielskiego terminu “gamification”. Pod tym tajemniczym hasłem kryje się sposób wprowadzania elementów typowych dla gier do obszarów, które z grami nie są bezpośrednio związane. Elementy, które się wykorzystuje to między innymi system nagradzania za zrealizowanie kolejnych etapów, wyzwania dla poszczególnych osób lub całych grup, dzielenie rozwoju na konkretne poziomy itd. Najpopularniejsze obszary, do których wprowadzana jest grywalizacja to m.in. edukacja, HR, opieka zdrowotna, zarządzanie zespołem czy projektami.

Celem grywalizacji jest przede wszystkim zwiększenie zaangażowania osób, pobudzenie do nauki i zachęcenie do intensywniejszego rozwoju. Ludzie lubią rywalizować, szczególnie jeżeli mają bezpieczne warunki, a za swoje wysiłki otrzymają nagrodę. 

Nauka angielskiego, a grywalizacja

Jak zatem grywalizacja łączy się z kursami angielskiego dla dzieci? Wiele nowoczesnych szkół wykorzystuje ten system, aby wprowadzić ciekawe i rozwojowe techniki do standardowego procesu nauczania. Dla dzieci naturalnym procesem uczenia się nowych rzeczy jest właśnie zabawa. Jest to mechanizm, który pozwala im na badanie granic, odnajdywanie się w grupie, poznawanie nowości. Wprowadzenie zabawy do edukacji z pewnością da pozytywne efekty. 

Doskonałym przykładem są kursy angielskiego dla dzieci w szkole Novakid. Ucząc się angielskiego online, dzieci robią to poprzez ciekawe i angażujące aktywności, w których zabawa i nauka odgrywają znaczącą rolę. Wprowadzanie grywalizacji sprawia, że dzieci nie nudzą się i nie zniechęcają, tak jak to ma często miejsce przy tradycyjnej formie nauki. 

Kursy angielskiego dla dzieci korzystające z grywalizacji zapewniają większą przyjemność z nauki, sprawiają, że staje się ona nie tylko obowiązkiem, ale okazją do przyjemnego spędzenia czasu. Co więcej, odprężone i szczęśliwe dziecko szybciej poznaje nowy materiał, zapamiętuje słownictwo i poszerza wiedzę. Zdobyte doświadczenie i informacje zostaną z nim na dłużej. 

Dla wielu osób, nie tylko dzieci, ale i dorosłych, wyjątkowo trudne w procesie nauki języków obcych może okazać się przełamanie bariery językowej.  Jeśli Twoje dziecko także ma z tym problem i wstydzi się mówić – grywalizacja może pomóc. Kursy angielskiego dla dzieci korzystające z gamifikacji bardzo dobrze radzą sobie z tym zagadnieniem. Dziecko nie czuje presji otoczenia, nie stresuje się. Rywalizacja, jeśli do takowej dochodzi, jest prowadzona w kontrolowanych warunkach i motywowana pozytywnie, poprzez nagradzanie i pochwały. 

Szukając odpowiedniego kursu angielskiego dla dzieci, koniecznie zwróć uwagę na to, jak prowadzone są lekcje, czy wprowadzane są elementy gier i zabaw. Jeśli tak – to dobry znak, aby kontynuować naukę!

Artykuł we współpracy z novakid.pl

Kursy angielskiego dla dzieci, a grywalizacja was last modified: 22 października, 2022 by Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli
Share
Published by
Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli

Recent Posts

Depresja dzieci i młodzieży. Uwarunkowania, objawy, działania profilaktyczne i terapeutyczne

Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…

21 godzin temu

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych – Czym jest konflikt i jak sobie z nim radzić?

Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…

1 dzień temu

Związek dłoni z kompleksem ustno-twarzowym – zalecenia terapeutyczne

Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…

5 dni temu

Konspekt zajęć edukacyjno-terapeutycznych w klasie IV – Moje śniadanie. Dbam o higienę po posiłku

Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…

5 dni temu

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

2 tygodnie temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

2 tygodnie temu