Autyzm

Dziecko ze spektrum autyzmu – wspieranie rozwoju przez zabawę – szkolenie dla nauczycieli i rodziców

Pragniemy zachęcić Państwa do udziału w szkoleniu online, którego tematem jest zabawa we wspieraniu rozwoju dziecka z autyzmem. Jest ono skierowane do nauczycieli, specjalistów, studentów, a także do rodziców i innych osób zainteresowanych tematyką. Podczas szkolenia prezentowane są konkretne zabawy dla dzieci z autyzmem, w przystępny i praktyczny sposób pokazujemy jak poprzez zabawę nawiązywać i rozwijać interakcje z dzieckiem.

„Wyobraźmy sobie dziecko, które funkcjonuje w bardzo specyficzny sposób. Nie rozumie wielu aspektów życia społecznego, często odczuwa w związku z tym lęk i frustrację. Jest przytłoczone ogromem różnorakich bodźców. Być może nie potrafi mówić, może dodatkowo ma niepełnosprawność intelektualną. Tymczasem naszym zadaniem jako nauczycieli, terapeutów, rodziców, jest pomóc mu funkcjonować w społeczeństwie, w przedszkolu, a potem w szkole. Powinniśmy także, a może przede wszystkim, pomóc temu dziecku czerpać satysfakcję, radość z życia, z tego jak spędza czas; nauczyć go radzić sobie z emocjami w sytuacjach, które są dla niego trudne. Naszym zadaniem jest także często wspomaganie otoczenia dziecka w tym, jak budować bezpieczne więzi, jak uczyć podstawowych umiejętności samoobsługowych, jak komunikować się z nim tak, żeby obie strony umiały odczytywać swoje wzajemne potrzeby i oczekiwania.

W swojej codziennej pracy szukam sposobów na tworzenie pomostów między dziećmi z autyzmem a ich otoczeniem. Często okazuje się, że takim nieocenionym pomostem jest zabawa…”

Fragment szkolenia, autor: Dobromiła Smolak

Treści programowe szkolenia:

I Podejście niedyrektywne w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu

II Postawa terapeuty kluczem do stworzenia dobrej zabawy

III Sala do zabaw

IV Rozwijanie kontaktu wzrokowego

V Zabawy naprzemienne

VI Zabawy rozwijające komunikację

VII Specyfika pracy z dziećmi wysokofunkcjonującymi

Organizacja szkolenia

Materiały kursowe mają formę plików video oraz tekstowo-graficznych. Zawierają m.in. konkretne zabawy dla dzieci z autyzmem rozwijające kontakt wzrokowy, naprzemienność oraz komunikację.

Kurs obejmuje 4 godziny dydaktyczne realizowane przez Internet w indywidualnym tempie i w dogodnym dla kursanta czasie. Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie. Podstawą zaliczenia jest krótki test online sprawdzający wiedzę z zakresu zagadnień poruszanych w ramach szkolenia. Aby zaliczyć egzamin, należy odpowiedzieć prawidłowo na 60% pytań testowych. Każdy uczestnik ma do dyspozycji trzy podejścia do testu.

Po zaliczeniu egzaminu testowego, dostępne jest zaświadczenie o ukończeniu Kursu, do wydrukowania w formacie PDF. Istnieje również możliwość wysyłki zaświadczenia pocztą za dodatkową opłatą.

Szkolenie dostępne jest na naszej platformie e-learningowej TUTAJ.

Autorką szkolenia jest mgr Dobromiła Smolak – pedagog specjalny, trener Wideotreningu Komunikacji (VIT). Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w terapii dzieci z autyzmem metodami niedyrektywnymi. Była także nauczycielem wspomagającym w szkole integracyjnej. Obecnie pracuje w Maltańskim Centrum Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym i Ich Rodzinom w Krakowie, gdzie jest koordynatorem grupy przedszkolnej dla dzieci z autyzmem, prowadzi zajęcia indywidualne, a także pracuje z rodzicami dzieci z trudnościami rozwojowymi.

Dziecko ze spektrum autyzmu – wspieranie rozwoju przez zabawę – szkolenie dla nauczycieli i rodziców was last modified: 22 października, 2022 by Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli
Share
Published by
Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

3 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

4 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

6 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu