Prowadząca: Karolina Senio
Data przeprowadzenia zajęć: 24.10.2018 r.
Liczba dzieci: 1 (dziewczynka, 4 lata)
Czas realizacji: 45 min
motoryczno-kinestetyczna, muzykoterapia, wzrokowo-słuchowa, metoda malowania dziesięcioma palcami
indywidualna
farby, papier, płyta z muzyką relaksacyjną i odgłosami zwierząt, ilustracje zwierząt
1. Powitanie.
2. Zaproszenie dziecka do wspólnej zabawy, objaśnienie celu zajęć.
3. Gimnastyka mózgu „Leniwe ósemki”- kreślenie płynnym ruchem „leniwych ósemek” (kciukiem najpierw jednej ręki, potem drugiej, obiema splecionymi rękami, w powietrzu, na szarym papierze – mazakiem).
4. Rozpoznawanie zwierząt na ilustracjach – dziecko zapoznaje się z treścią obrazków, samodzielnie nazywa zwierzęta, które zna.
5. Różnicowanie odgłosów zwierząt – dziewczynka wysłuchuje się w nagrania z płyty i znajduje odpowiednią ilustrację związaną z danym odgłosem.
6. Zabawa pamięciowa „Zgadnij, jakiego zwierzęcia brakuje”- nauczyciel chowa jeden obrazek ze zwierzęciem, a zadaniem dziecka jest odgadywanie, którego brakuje.
7. Malowanie farbami plakatowymi (palcami) sylwetki kota, nazywanie kolorów – podczas pracy dziecku towarzyszy muzyka relaksacyjna.
8. Podsumowanie zajęć: pochwała ustna, nagrodzenie dziecka.
9. Pożegnanie.
Autor: Karolina Senio – Czytelniczka Portalu
Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…
Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…
Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…
Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…