Oligofrenopedagogika

Konspekt lekcji z matematyki dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Informacje wstępne
Prowadząca : Monika Wolf
Data : 03.12.2014r.
Klasa : IVa -Va – VIa – uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Przedmiot : matematyka

Temat lekcji : Jednostki miary używane przy ważeniu.
Cele lekcji w języku ucznia:
-posługuję się jednostkami masy

,,Nacobezu”
kl. IV
-wymieniam jednostki masy
– dodaję jednakowe masy

kl. V-VI
-zamieniam dekagramy na kilogramy
-dodaję różne jednostki masy

Pytanie kluczowe

  • Co waży więcej 1 kilogram ryżu czy 100 dekagramów ryżu?

Treść podstawy programowej:
12. Obliczenia praktyczne : uczeń zamienia i prawidłowo stosuje jednostki masy:
gram, kilogram,dekagram,tona.

Metody pracy: działań praktycznych, praca w grupach, doświadczenie
Środki dydaktyczne: waga kuchenna, tablica interaktywna, produkty spożywcze.
Przebieg lekcji :

  1. Czynności organizacyjno porządkowe, przypomnienie zasad Bhp
  2. Przedstawienie tematu lekcji, celów zajęć, ,,Nacobezu”
  3. Nawiązanie do poprzednich zajęć celem wprowadzenia do tematu lekcji
  4. Część właściwa :

Zadanie 1. (kl. IV) Uczniowie dopasowują do obrazków podane masy (kl.V i VI) uczniowie wykonuja doświadczenie, które pozwala im zrozumieć, że 1 kg jest równy 100dag.( punkty za aktywność)


Zadanie 2.  Uczniowie zamieniają podane jednostki na dekagramy. Za każdą poprawną
odpowiedź są punktowani.


Zadanie 3. Uczniowie (kl. IV) wpisuja odpowiednia wagę towarów tak by szalki były w
równowadze. Uczniowie V i VI rozwiązują zadania tekstowe, w których dodają różne
jednostki masy.


Zadanie 4. Zrealizowane będzie o ile czas pozwoli. W innym przypadku zadane będzie jako
praca domowa.


5. Podsumowanie zajęć:
a) przeliczenie uzyskanych punktów na oceny
b) krótkie omówienie pracy domowej

Pobierz materiał w formacie pdf Pobierz prezentacje

Autor: Monika Wolf

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

Konspekt lekcji z matematyki dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim was last modified: 26 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

3 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

4 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

6 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu