Informacje wstępne
Prowadząca : Monika Wolf
Data : 03.12.2014r.
Klasa : IVa -Va – VIa – uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Przedmiot : matematyka
Temat lekcji : Jednostki miary używane przy ważeniu.
Cele lekcji w języku ucznia:
-posługuję się jednostkami masy
,,Nacobezu”
kl. IV
-wymieniam jednostki masy
– dodaję jednakowe masy
kl. V-VI
-zamieniam dekagramy na kilogramy
-dodaję różne jednostki masy
Pytanie kluczowe
Treść podstawy programowej:
12. Obliczenia praktyczne : uczeń zamienia i prawidłowo stosuje jednostki masy:
gram, kilogram,dekagram,tona.
Metody pracy: działań praktycznych, praca w grupach, doświadczenie
Środki dydaktyczne: waga kuchenna, tablica interaktywna, produkty spożywcze.
Przebieg lekcji :
Zadanie 1. (kl. IV) Uczniowie dopasowują do obrazków podane masy (kl.V i VI) uczniowie wykonuja doświadczenie, które pozwala im zrozumieć, że 1 kg jest równy 100dag.( punkty za aktywność)
Zadanie 2. Uczniowie zamieniają podane jednostki na dekagramy. Za każdą poprawną
odpowiedź są punktowani.
Zadanie 3. Uczniowie (kl. IV) wpisuja odpowiednia wagę towarów tak by szalki były w
równowadze. Uczniowie V i VI rozwiązują zadania tekstowe, w których dodają różne
jednostki masy.
Zadanie 4. Zrealizowane będzie o ile czas pozwoli. W innym przypadku zadane będzie jako
praca domowa.
5. Podsumowanie zajęć:
a) przeliczenie uzyskanych punktów na oceny
b) krótkie omówienie pracy domowej
Autor: Monika Wolf
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…