Tytuł: „Poznaję impresję z zimowego świata” stymulacja polisensoryczna z wykorzystaniem materiałów naturalnych oraz sztucznych.
Cele:
Organizacja zajęć
Nauczyciel podchodzi do każdego ucznia i wita się z nim (wymawiając głośno jego imię i dotykając jego twarzy (np. głaskanie policzków). Następnie nauczyciel stosuje zabawę paluszkową „Przywitanie”(…gdy się dłonie spotykają, to od razu się witają, gdy się kciuki spotykają, to od razu się witają, gdy się palce spotykają to od razu się witają…).
Materiały dydaktyczne:
Płyta CD z muzyką relaksacyjną „Cztery pory roku”, szyszki, gałązki, gąbka, styropian, kostki lodu, patyczki, świeczka zapachowa, dzwonki, rurki drewniane, spryskiwacz do kwiatów, trójkąt, serek homogenizowany.
Metody:
Literatura:
Autor: Joanna Jankowska
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…