Oligofrenopedagogika

Opinia pedagogiczna o uczennicy z niepełnoprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Data …………….

Opinia pedagogiczna

o uczennicy ……………………………………………….., urodzonej …………………

Uczennica uczęszcza do klasy piątej, posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. Podczas zajęć pracuje chętnie, jednak kiedy napotyka na trudności – zwłaszcza w zadaniach angażujących mowę – denerwuje się i blokuje emocjonalnie. Zadania wykonuje w szybkim tempie, czasem chaotycznie i niedokładnie. Agata ma bardzo duże trudności w komunikowaniu się. Posługuje się ubogim słownictwem. Ma problemy z używaniem określeń z zakresu orientacji przestrzennej. Na pytania odpowiada wyrazami, także prostymi zdaniami. Zdania te często są nieprawidłowo zbudowane. Mowa nie zawsze jest zrozumiała dla odbiorcy, występują liczne zniekształcenia wyrazów. Na lepszym poziomie znajduje się rozumienie. Uczennica czyta proste jedno i dwusylabowe wyrazy, dłuższe zniekształca albo zgaduje. Pisze ze słuchu jedynie proste wyrazy. Prawidłowo odwzorowuje wyrazy i zdania. Słuch fonemowy jest zaburzony, dziewczynka wyróżnia głoski w nagłosie wyrazów, nie zawsze w wygłosie, sporadycznie głoski w śródgłosie. Ma problem z wykonywaniem ćwiczeń rytmicznych, z dobieraniem rymujących się wyrazów. Na lepszym poziomie znajduje się percepcja i pamięć wzrokowa. Agata ma obniżoną sprawność grafomotoryczną, niechętnie podejmuje zadania podnoszące poziom graficzny pisma. Dobrze radzi sobie z zadaniami matematycznymi. W miarę dobrze opanowała tabliczkę mnożenia w zakresie 100. Dziewczynka posiada bardzo ograniczoną wiedzę ogólną. Wymaga stałego wsparcia w komunikowaniu się z otoczeniem.

Opracowanie: mgr Ewelina Kopeć

Materiał nadesłała Czytelniczka portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

Opinia pedagogiczna o uczennicy z niepełnoprawnością intelektualną w stopniu lekkim was last modified: 17 sierpnia, 2021 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej – konspekt zajęć w oddziale rewalidacyjno-wychowawczym

Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…

7 godzin temu

Depresja dzieci i młodzieży. Uwarunkowania, objawy, działania profilaktyczne i terapeutyczne

Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…

1 dzień temu

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych – Czym jest konflikt i jak sobie z nim radzić?

Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…

1 dzień temu

Związek dłoni z kompleksem ustno-twarzowym – zalecenia terapeutyczne

Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…

5 dni temu

Konspekt zajęć edukacyjno-terapeutycznych w klasie IV – Moje śniadanie. Dbam o higienę po posiłku

Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…

5 dni temu

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

2 tygodnie temu