Oligofrenopedagogika

Scenariusz zajęć z funkcjonowania osobistego i społecznego – Dary jesieni

Temat zajęć: Dary jesieni

Klasa: VII-VIII b

Data: 02.10.2018 r.

Czas zajęć: 45 min.

Cel główny:

  • zapoznanie uczniów z charakterystycznymi cechami jesieni i jej darami
  • uwrażliwianie uczniów na piękno przyrody

Cele operacyjne – uczeń:

  • zapamiętuje nazwy darów jesieni
  • potrafi wymienić charakterystyczne cechy jesieni
  • zna nazwy pór roku
  • szanuje przyrodę i jest wrażliwy na jej piękno
  • wzbogaca swoje słownictwo czynne i bierne
  • doskonali umiejętności komunikacyjne
  • rozpoznaje i nazywa liście, warzywa, owoce

Metody pracy:

pokaz, obserwacja, pogadanka

Formy pracy:

indywidualna, grupowa

Środki dydaktyczne:

karteczki z nazwami darów jesieni, ilustracje przedstawiające dary jesieni, zeszyt, klej, karteczki z imionami, porą roku, miesiącem, dniem tygodnia, rzutnik, prezentacja multimedialna

 Przebieg zajęć

 I ZAJĘCIA WSTĘPNE
  1. Sprawdzenie obecności.
  2. Ustalenie nazwy dnia oraz daty – umieszczenie odpowiedniej etykiety na tablicy.
  3. Obserwacja stanu pogody i zjawisk przyrodniczych.
  4. Pokaz slajdów związanych z porami roku.
  5. Wstęp do tematu – wysłuchanie piosenki „Dary jesieni”.
II ZAJĘCIA WŁAŚCIWE
  1. Pokaz slajdów – dary jesieni, omówienie. Oglądanie, dotykanie, wąchanie darów jesieni przyniesionych przez nauczyciela.
  2. Przyporządkowanie kartek z nazwami owoców i warzyw do konkretnego obrazka.
  3. Zagadki – wskazanie ilustracji bądź napisu.
III ZAJĘCIA KOŃCOWE
  1. Podsumowanie wiadomości.
  2. Czynności porządkowe.

Pobierz cały materiał

 

Opracowanie: Ewelina Lemanek

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

 

Scenariusz zajęć z funkcjonowania osobistego i społecznego – Dary jesieni was last modified: 25 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie.

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

22 godziny temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

2 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

5 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu