Oligofrenopedagogika

Konspekt zajęć rewalidacyjno-wychowawczych – Dwa żywioły: woda i ziemia

 Temat: Dwa żywoły – woda i ziemia.

Cele ogólne:
  • rozbudzanie możliwości percepcyjnych wychowanków,
  • stymulacja wielozmysłowa,
  • budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa.
Cele operacyjne:
  • wychowanek reaguje na dostarczane bodźce,
  • wychowanek poznaje żywioły: wodę i ziemię,
  • wychowanek czerpie przyjemność z kontaktu z drugą osobą,
  • wydłużanie czasu koncentracji uwagi.
Metody pracy:
  • stymulacja polisensoryczna,
  • komunikacja werbalna i niewerbalna
Pomoce:

słoiki z wodą, barwniki spożywcze, piasek, ziemia, rzeżucha, balony, kostki lodu, miska z wodą, spryskiwacz

Rodzaj zajęć:

grupowe

Czas trwania zajęć:

60 minut

Przebieg zajęć

  1. Zanurzanie dłoni w ziemi, rozcieranie ziemi na dłoniach dzieci.
  2. Wąchanie ziemi.
  3. Dolewanie wody do ziemi, zabawa w mokrej ziemi.
  4. Zanurzanie dłoni w piasku.
  5. Sianie rzeżuchy.
  6. Przelewanie wody z jednego naczynia do drugiego.
  7. Ugniatanie ciepłego i zimnego balonu, dotykanie balonem twarzy i rąk.
  8. Dotykanie kostek lodu.
  9. Barwienie wody na różne kolory.
  10. Wyciąganie różnych przedmiotów z miski z wodą.
  11. Spryskiwanie twarzy i rąk wodą ze spryskiwacza.

 

Opracowanie: Jadwiga Wilfart 

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

 

Konspekt zajęć rewalidacyjno-wychowawczych – Dwa żywioły: woda i ziemia was last modified: 25 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie.

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

22 godziny temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

2 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

5 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu