Grupa: 7 uczniów
Czas trwania: 45 minut
* ekspresja plastyczna – wykonanie ramki na zdjęcia
* impresja muzyczna – słuchanie utworów muzycznych w czasie pracy
*ekspresja ruchowa – zabawa naśladowcza
I Faza wstępna
1. Czynności organizacyjno–porządkowe:
– powitanie
– przygotowanie przyborów do pracy.
2. Zabawa naśladowcza – „Kółko małe…”.
3. Zabawa tematyczna – „Poszukiwanie kolorów”.
II Faza zasadnicza
1. Wprowadzenie do tematu – pogadanka na temat rodziny na podstawie przyniesionych przez uczniów zdjęć rodziny.
2. Praca plastyczno–techniczna: tekturowa ramka na zdjęcia.
III Faza końcowa
1. Prezentacja wykonanych prac.
2. Podsumowane zajęć.
3. Uporządkowanie miejsc pracy.
Opracowanie: Joanna Warmuz
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…