Liceum

Scenariusz lekcji języka niemieckiego w klasie I technikum

 KLASA: 1 Nz 1 klasa 1 technikum

CZAS: 2 jednostki lekcyjne

 

TEMAT: Feste.

Cele lekcji

Cele dydaktyczne:
  • rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem
  • rozwijanie umiejętności poprawnego pisania
  • doskonalenie sprawności poprawnego formułowania wypowiedzi ustnych
  • kształcenie umiejętności samodzielnej pracy
  • kształcenie umiejętności pracy w parach
  • kształcenie umiejętności pracy na forum klasy
Cele szczegółowe:
  • uczeń nazywa ozdoby choinkowe
  • mówi, co się jada w niemieckich domach na Boże Narodzenie
  • informuje, jak nazywa się znana w Niemczech i w Polsce kolęda
  • mówi, jak wygląda oraz gdzie się znajduje w domach szopka bożonarodzeniowa
  • opisuje ubiór Świętego Mikołaja
  • opowiada o zwyczajach świątecznych, zna zwyczaje związane z Adwentem i Świętami Bożego Narodzenia w krajach niemieckojęzycznych
  • potrafi zrozumieć fragment filmu i słownictwo z języka obcego
Metody pracy i cele metod aktywizujących:
  • zastosowanie tablicy interaktywnej i sprawienie (dzięki  zastosowaniu różnych środków dydaktycznych), że uczeń staje się aktywny i zdobywa wiedzę drogą własnych dążeń i poszukiwań
  • zaktywizowanie ucznia do nauki języka niemieckiego, do samodzielnego myślenia, kreatywności, własnych poszukiwań i rozwiązań
  • zrozumienie i zapamiętanie wiadomości
  • rozwój indywidualny, wspieranie i uwzględnienie stylów uczenia się i myślenia (ćwiczenia dla słuchowców, wzrokowców i kinestetyków)
  • rozwój więzi w grupie
  • integracja klasowa.praca w zespołach, z całą grupą i indywidualna
Materiały i pomoce dydaktyczne:

wizualizer, projektor, tablica interaktywna, karty z zadaniami dla grup, e-nauczanie na platformie librusa

Pobierz cały materiał

 

Opracowanie: Monika Wawszkowicz-Pydo

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę Portalu Pedagogika Specjalna – portal dl nauczycieli

 

Scenariusz lekcji języka niemieckiego w klasie I technikum was last modified: 25 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

3 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

4 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

7 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu