Czas trwania: 60 minut
piramida zdrowia, ilustracje produktów spożywczych z każdego szczebla piramidy, rozsypanki sylabowe, wybrane produkty spożywcze do próbowania, deska, nóż, patyczki do szaszłyków, owoce
1. Przybliżenie tematyki i przebiegu zajęć.
2. Przyjrzenie się piramidzie zdrowia i wspólne omówienie jej.
Zwrócenie uwagi, że na zdrowy tryb życia składają się: ruch, odpowiednia dieta, wypoczynek.
3. Rozróżnianie produktów spożywczych przy użyciu zmysłów:
4. Ćwiczenia ruchowe:
Dziecko wykonuje określone ćwiczenia na komendę nauczyciela:
„Zrywamy jabłka” – dziecko podskakuje wyciągając ręce do góry
„Zrywamy truskawki” – dziecko zbiera woreczki z grochem i wrzuca je do wiaderka
„Skaczemy przez rabaty” – dziecko skacze przez rozłożone szarfy
„Przepędzamy ptaki” – dziecko wykonuje pajacyki.
5. Wykonanie owocowych szaszłyków:
6. Podsumowanie wiedzy zdobytej na zajęciach.
Samodzielne tworzenie piramidy zdrowia: dopasowywanie ilustracji poszczególnych grup produktów spożywczych do odpowiedniego miejsca na szablonie piramidy – każdą ilustrację dziecko powinno nazwać.
7. Zakończenie zajęć.
Autor: Marita Suwalińska – Czytelniczka Portalu
Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…
Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…
Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…
Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…