Scenariusz zajęć rewalidacji indywidualnej – Zdrowy tryb życia

Opublikowano: 17 czerwca 2019 roku

Ogórek, pomidor, kapusta czerwona, cytryna, obok szklanki z sokami warzywnymi

Scenariusz zajęć rewalidacji indywidualnej

dla ucznia klasy II szkoły podstawowej

Temat: Zdrowy tryb życia

Czas trwania: 60 minut

Cele ogólne:

  • zachęcanie do zdrowego trybu życia
  • rozwijanie motoryki dużej i małej

Cele szczegółowe:

  • poznanie produktów spożywczych najlepszych dla naszego zdrowia i tych, które powinno się ograniczać
  • próbowanie nowych produktów spożywczych – zmniejszanie wybiórczości pokarmowej
  • uświadomienie, że ruch i wypoczynek są równie ważne dla zdrowia, co odpowiednia dieta
  • doskonalenie koordynacji ruchowej
  • rozwijanie precyzyjnych i celowych ruchów ręki
  • kształtowanie umiejętności starannego pisania w liniaturze

Metody:

  • dyskusja
  • praktyczne działanie

Formy:

  • indywidualna

Środki dydaktyczne:

piramida zdrowia, ilustracje produktów spożywczych z każdego szczebla piramidy, rozsypanki sylabowe, wybrane produkty spożywcze do próbowania, deska, nóż, patyczki do szaszłyków, owoce

Przebieg zajęć

1. Przybliżenie tematyki i przebiegu zajęć.

2. Przyjrzenie się piramidzie zdrowia i wspólne omówienie jej.

Zwrócenie uwagi, że na zdrowy tryb życia składają się: ruch, odpowiednia dieta, wypoczynek.

3. Rozróżnianie produktów spożywczych przy użyciu zmysłów:

  • rozpoznawanie produktów z każdego szczebla piramidy zdrowia przy użyciu zmysłów: węchu, smaku, dotyku,
  • dopasowanie odpowiednich ilustracji do produktów spożywczych i układanie ich nazw z rozsypanki sylabowej,
  • zapisanie ułożonych wyrazów w zeszycie.

4. Ćwiczenia ruchowe:

  • gimnastyka przy muzyce,
  • zabawa ruchowa „Ogrodnik”.

Dziecko wykonuje określone ćwiczenia na komendę nauczyciela:

„Zrywamy jabłka” – dziecko podskakuje wyciągając ręce do góry

„Zrywamy truskawki” – dziecko zbiera woreczki z grochem i wrzuca je do wiaderka

„Skaczemy przez rabaty” – dziecko skacze przez rozłożone szarfy

„Przepędzamy ptaki” – dziecko wykonuje pajacyki.

5. Wykonanie owocowych szaszłyków:

  • przygotowanie owoców: mycie, obieranie, krojenie (można wykorzystać mandarynkę, winogrono, banana, tak by dziecko rozwijało sprawność manualną na różne sposoby: obierając i dzieląc mandarynkę na cząstki, urywając winogrona, krojąc banana),
  • nabijanie owoców na patyczki,
  • sprzątanie stanowiska pracy.

6. Podsumowanie wiedzy zdobytej na zajęciach.

Samodzielne tworzenie piramidy zdrowia: dopasowywanie ilustracji poszczególnych grup produktów spożywczych do odpowiedniego miejsca na szablonie piramidy – każdą ilustrację dziecko powinno nazwać.

7. Zakończenie zajęć.

 

Autor: Marita Suwalińska – Czytelniczka Portalu

 

Bookmark the permalink.

Inne artykuły z tej kategorii:

Dodaj komentarz