Rewalidacja

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych z wykorzystaniem materiału sensoplastycznego

Prowadzący: Aneta Bil

Uczeń z klasy: IV

Czas trwania: 30 minut

Forma pracy: zajęcia indywidualne

Temat: Pieczemy ciasto – zajęcia z wykorzystaniem materiału sensoplastycznego.

Metody:

  • oparte na słowie, wzroku i działaniu ucznia z bezpośrednią pomocą nauczyciela
  • aranżowanie sytuacji skłaniającej ucznia do świadomego korzystania przez ucznia z gestu: pomóż mi, proszę

Środki dydaktyczne:

  • masa solna
  • wałek
  • młynki
  • różne pojemniczki z zawartością
  • materiał przyrodniczy

Cel główny:

  • rozwijanie umiejętności współdziałania obu rąk zintegrowane z doskonaleniem koordynacji wzrokowo-ruchowej

Cele szczegółowe – uczeń:

  • słuchając słów nauczyciela: ugniata, wyciska, wałkuje masę solną
  • posługuje się młynkami wydobywając z nich zmieloną zawartość
  • otwiera słoiczki i wyjmuje z nich różne przyprawy
  • wydobywa ziarna kukurydzy i fasoli
  • rozłupuje orzechy posługując się „grzybowym dziadkiem”
  • ozdabia przygotowany przez siebie placek

Przebieg zajęć:

1. Powitanie z uczniem.

2. Rymowanka wprowadzająca w dobry nastrój:

Dzień Dobry

Witam Cię

Piękny mamy dziś dzień

Jestem ja, jesteś ty, raz, dwa trzy

3. Zaprezentowanie przez nauczyciela tematu zajęć z przekierowaniem uwagi na tacę, na której są przedmioty do zajęć.

4. Przygotowywanie placka – nauczyciel wolno wypowiada słowa pokazując jednocześnie sposób wykonania określonej czynności. Uczeń naśladuje dłońmi ugniatanie, wyciskanie oraz wałkuje masę solną.

5. Nauczyciel podaje tackę do uformowania placka; uczeń przenosi ciasto na tackę wykonując zadania kolejno:

  • dodaje przyprawy bezpośrednio na placek posługując się młynkami
  • odkręca słoiczki, wyjmuje i sypie zawartość na wierzch wklepując w ciasto
  • wyjmuje ziarna z kolby kukurydzy i fasoli ze strączka, wciska ziarno w ciasto
  • rozłupuje orzechy „dziadkiem” i wciska je w ciasto
  • wyjmuje nawilżoną chusteczkę z saszetki i wyciera ręce po pracy.

6.  Nauczyciel udziela informacji o aktywności ucznia na zajęciach, wspólnie z uczniem nazywa poszczególne czynności i podaje uczniowi pudełeczko. Uczeń otwiera pudełko, wyjmuje i przypina sobie znaczek (uśmiechnięty emoticon).

 7. Nauczyciel żegna się z uczniem mówiąc „Do widzenia”.


Autor: Aneta Bil – Czytelniczka Portalu

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych z wykorzystaniem materiału sensoplastycznego was last modified: 31 maja, 2023 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

3 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

4 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

1 tydzień temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu