Katarzyna Kamińska
klasy 1-3 szkoły podstawowej z zespołem Aspergera
60 minut
zagadki o owocach i warzywach, karty pracy – rysunki warzyw i owoców, plastelina, komputer, klocki lego, miseczki, naklejki
1. Powitanie, przedstawienie celów zajęć. | Uczeń słucha nauczyciela, wita się z nauczycielem. | Nauczyciel przedstawia przebieg zajęć, wita się z uczniem, wpisuje temat do dziennika. |
2. Zagadki o owocach i warzywach. | Uczeń czyta zagadki, zgaduje hasła, sprawdza odpowiedzi na komputerze. | Nauczyciel pomaga uczniowi, obsługuje komputer, czyta wybrane zagadki, stosuje pochwały za dobrze wykonane zadanie. |
3. Zagadki o owocach i warzywach – zabawa ruchowa. | Uczeń kreśli w powietrzu dłońmi zarys warzyw i owoców wybranych przez nauczyciela. Prezentuje warzywa i owoce całym ciałem. | Nauczyciel podaje nazwy warzyw i owoców do przedstawienia. |
4. Zabawa plastyczna – warzywa i owoce. | Uczeń wykleja plasteliną warzywa i owoce. | Nauczyciel rozdaje karty pracy, kontroluje przebieg zadania. |
5. Zabawa klockami lego – „Kolorowy zawrót głowy”. | Uczeń ma chwytem pęsetkowym rozdzielić żółte, czerwone i zielone klocki do odpowiednich miseczek. Budowanie warzyw/owoców z klocków. | Nauczyciel przygotowuje trzy miseczki: żółtą, czerwoną i zieloną. Prosi ucznia o segregację klocków w odpowiednim kolorze do pasującej miski przy użyciu chwytu pęsetowego. Pomaga uczniowi wymyślić kształt owoców/warzyw z klocków lego. |
6. Pożegnanie. | Uczeń mówi, które ćwiczenie mu się najbardziej podobało, a które sprawiło mu trudność, wie czego się nauczył. Żegna się z nauczycielem. Przykleja na koszulkę odznakę. | Nauczyciel żegna się z uczniem, powtarza cele zajęć, pyta ucznia o to, co było fajnego i trudnego dla niego. Daje uczniowi odznakę – naklejkę z symbolem warzyw/owoców. |
Ćwiczenia usprawniające motorykę małą i dużą – scenariusz zajęć rewalidacyjnych opracowała: Katarzyna Kamińska – Czytelniczka Portalu
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…