Realizacja: Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
Sposób dokumentowania: Potwierdzenie obecności (lista obecności).
Termin: Cały okres stażu.
Realizacja: Dzielenie się materiałami oraz zdobytą wiedzą z gronem pedagogicznym.
Sposób dokumentowania: Potwierdzenia.
Termin: Cały okres stażu.
Realizacja: Współpraca w przygotowaniu uroczystości przedszkolnych i dni tematycznych związanych z działaniami profilaktycznymi przedszkola np. „Dzień Rodziny”, „Dzień Kolorowej Skarpetki”, „Dzień Sportu”, „Zdrowo się odżywiam”, „Na niebiesko dla autyzmu”.
Sposób dokumentowania: Potwierdzenie współorganizacji.
Termin: Cały okres stażu.
Realizacja: Promowanie Przedszkola w środowisku lokalnym.
Sposób dokumentowania:Potwierdzenie działa- lności promocyjnej.
Termin: Cały okres stażu.
Realizacja: Współpraca z rodzicami:
– rozmowy indywidualne wg potrzeb rodziców dzieci objętych terapią indywidualną,
– pedagogizacja rodziców, udzielanie instruktażu do pracy z dzieckiem w domu.
Sposób dokumentowania: Wpisy w dzienniku, Kopie zaleceń
Termin: Cały okres stażu.
Realizacja: Udział w wewnątrzprzedszkolnym i zewnątrzprzedszkolnym doskonaleniu zawodowym, w różnego rodzaju szkoleniach, kursach, warsztatach i konferencjach.
Sposób dokumentowania: Gromadzenie zaświadczeń o uczestnictwie i ukończeniu kursów oraz szkoleń.
Termin: Cały okres stażu.
Realizacja: Gromadzenie i studiowanie fachowej literatury.
Sposób dokumentowania: Opracowanie bibliografii
Termin: Cały okres stażu.
Realizacja: Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych.
Sposób dokumentowania: Listy obecności
Termin: Cały okres stażu.
Realizacja: Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych, kart pracy, pomocy dydaktycznych własnoręcznie tworzonych.
Sposób dokumentowania: Zbiór pomocy dydaktycznych
Termin: Cały okres stażu.
Pobierz oryginalny materiał przesłany przez Panią Edytę
Opracowanie: mgr Edyta Czyż – Konieczna
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…