1. Zabawa na powitanie – Pokazywanka
Dzieci stoją w kole i ilustrują ruchem tekst rymowanki prezentowanej przez prowadzącego:
Jedna łapka (wyciąganie ręki), druga łapka (wyciąganie drugiej ręki)
Ja jestem niedźwiadek (gest pokazywania na siebie).
Jedna nóżka (wyciąganie nogi), druga nóżka (wyciąganie drugiej nogi)
A to jest mój zadek (uderzanie się dłońmi w pośladki).
Lubię miodek, kocham miodek (klepanie się po brzuchu)
Podkradam go pszczółkom (naśladowanie dłońmi latania pszczół),
Jedną łapką, drugą łapką (pokazywanie rąk)
Czasem wciągam rurką (naśladowanie picia przez rurkę).
2. Zagadka o pluszowym misiu
Prowadzący prezentuje dzieciom tekst zagadki o pluszowym misiu:
Ta zabawka zawsze jest w modzie,
Przydaje się w lecie i chłodzie.
Kochają ją starzy i młodzi.
Dziś swoje święto obchodzi.
Następnie dzieci wysłuchują informacji o pluszowym misiu:
Czy wiecie, że pluszowy miś istnieje już ponad sto lat? Właśnie wtedy pojawił się po raz pierwszy w odległej Ameryce. Od tego czasu powstało wiele pluszowych misiów: dużych i małych, szarych, brązowych i wielokolorowych. Niektóre stały się bardzo znane, takie jak: Kubuś Puchatek, Miś Uszatek czy Paddington. Inne, nie mają swojego imienia, ale są kochane przez swoich właścicieli. A jaki jest twój ulubiony miś?
3. Misiowe rodzinki
Każde dziecko prezentuje swojego misia. Prowadzący ukierunkowuje uwagę dzieci na cechy wspólne i różnice pomiędzy zabawkami. Dzieci tworzą zbiory misiów w oparciu o zaproponowaną przez nie cechę, np. kolor, rodzaj ubrania. Dzieci układają szereg misiów – od najmniejszego do największego i odwrotnie.
4. Wystawa misiów
Prowadzący zaprasza dzieci do stworzenia wystawy misiów. W tym celu dzieci kolejno ustawiają swoje misie na regale zgodnie z poleceniami prowadzącego, np. na środku, nad, pod, obok.
5. Mój własny miś
Prowadzący prezentuje dzieciom sposób wykonania czekoladowej farby, mieszając ciepłą wodę, mąkę i kakao w takich proporcjach, aby otrzymać konsystencję farby plakatowej (bierzemy równą ilość mąki i kakao, dolewamy wodę). Dzieci mają okazję doświadczyć, obejrzeć, powąchać produkty, obserwują proces powstawania farby, wspólnie z prowadzącym przeliczają dodawane składniki. Następnie każde dziecko otrzymuje kontur misia, który wypełnia farbą.
6. Gimnastyka z misiem – zabawa na zakończenie
Prowadzący zaprasza dzieci do misiowej gimnastyki buzi i języka – dzieci:
Prowadzący prosi dzieci, którym zajęcia się podobały, żeby się uśmiechnęły – tym szerzej, im lepiej bawiły się podczas zajęć.
Netografia:
http://www.zabawydladzieci.com.pl/ja-jestem-niedzwiadek/
https://miastodzieci.pl/czytelnia/swiatowy-dzien-pluszowego-misia/
Dzień Pluszowego Misia – scenariusz opracowała: Urszula Wesół – nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagog specjalny
Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…