Nauczyciele z Turcji, Portugalii, Chorwacji, Rumunii i Polski wspólnie poszukują i uczą się metod arteterapii z uczniami ze SPE w ramach projektu Erasmus+ „Sky is the limit – SENART”. Materiał przedstawia działania w ramach 4th LTT (czwarte spotkanie uczenie się/nauczanie) w Centrul Scolar de Educatie Incluziva Alexandria w Rumunii, gdzie tematem przewodnim były działania bazujące na dramie i teatrze. Uczestnicy spotkania poznali i doświadczyli ciekawych technik pracy z wykorzystaniem zadań oraz ćwiczeń dramowych i teatralnych, takich jak: tworzenie postaci, narracji i kontekstu, ilustrowanie idiomów, diorama, teatr cieni, malowanie postaci inspirowanych rumuńskim folklorem na drewnianych łyżkach, wykonywanie kukiełek-rękawiczek. Zrealizowane działania wdrażane są w arteterapii osób ze SPE w szkołach partnerskich, gdzie cieszą się zainteresowaniem i pozytywnym odzewem ze strony uczniów, nauczycieli, rodziców i opiekunów. Zapraszamy do lektury artykułu.
Drama-i-teatr-w-arteterapii-osob-ze-SPE-Erasmus-J-Zalewska-ColdronMateriał nadesłała: Joanna Zalewska-Coldron – Czytelniczka Portalu
Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…
Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…
Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…