Wiadomości

Arteterapia osób ze SPE z wykorzystaniem technik dramy i teatru – Projekt Erasmus+ „Sky is the limit – SENART”

Nauczyciele z Turcji, Portugalii, Chorwacji, Rumunii i Polski wspólnie poszukują i uczą się metod arteterapii z uczniami ze SPE w ramach projektu Erasmus+ „Sky is the limit – SENART”. Materiał przedstawia działania w ramach 4th LTT (czwarte spotkanie uczenie się/nauczanie) w Centrul Scolar de Educatie Incluziva Alexandria w Rumunii, gdzie tematem przewodnim były działania bazujące na dramie i teatrze. Uczestnicy spotkania poznali i doświadczyli ciekawych technik pracy z wykorzystaniem zadań oraz ćwiczeń dramowych i teatralnych, takich jak: tworzenie postaci, narracji i kontekstu, ilustrowanie idiomów, diorama, teatr cieni, malowanie postaci inspirowanych rumuńskim folklorem na drewnianych łyżkach, wykonywanie kukiełek-rękawiczek. Zrealizowane działania wdrażane są w arteterapii osób ze SPE w szkołach partnerskich, gdzie cieszą się zainteresowaniem i pozytywnym odzewem ze strony uczniów, nauczycieli, rodziców i opiekunów. Zapraszamy do lektury artykułu.

Drama-i-teatr-w-arteterapii-osob-ze-SPE-Erasmus-J-Zalewska-Coldron

Materiał nadesłała: Joanna Zalewska-Coldron – Czytelniczka Portalu

Arteterapia osób ze SPE z wykorzystaniem technik dramy i teatru – Projekt Erasmus+ „Sky is the limit – SENART” was last modified: 22 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Depresja dzieci i młodzieży. Uwarunkowania, objawy, działania profilaktyczne i terapeutyczne

Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…

23 godziny temu

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych – Czym jest konflikt i jak sobie z nim radzić?

Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…

1 dzień temu

Związek dłoni z kompleksem ustno-twarzowym – zalecenia terapeutyczne

Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…

5 dni temu

Konspekt zajęć edukacyjno-terapeutycznych w klasie IV – Moje śniadanie. Dbam o higienę po posiłku

Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…

5 dni temu

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

2 tygodnie temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

2 tygodnie temu