Oligofrenopedagogika

Rehabilitacja ruchowa – zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze

Scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowaczych, rehabilitacja ruchowa, lekcja otwarta

Temat: Wykorzystanie metod kinezyterapeutycznych w rehabilitacji ruchowej dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym.

Cel główny zajęć otwartych:

Zapoznanie nauczycieli ze sposobami wykorzystania metod kinezyterapeutycznych w pracy rehabilitacyjnej   z dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym w celu poprawy sprawności ruchowej.

Kierunek usprawniania:

Doskonalenie umiejętności samodzielnej zmiany pozycji ciała.

Cel szczegółowe zajęć:

– Rozluźnienie napięcia mięśniowego

– Zapobieganie przykurczom i deformacjom stawowym

– Doskonalenie nawyku przyjmowania prawidłowej postawy ciała

– Stymulacja układu proprioceptywnego i nerwowego.

Metody pracy: metody kinezyterapeutyczne – masaż, ćwiczenia bierne i czynno bierne,  elementy Metody Bobath, metoda W. Sherborne, Terapia Neurotaktylna

Formy pracy: indywidualna

Czas trwania: 60 min

Miejsce ćwiczeń: sala rehabilitacyjna

Imię i nazwisko ucznia: xxx

Rozpoznanie: Mózgowe porażenie dziecięce, niedowład czterokończynowy spastyczny

Przybory i przyrządy: materace, wałki  rehabilitacyjne różnej wielkości, woreczki,  plastikowa  miska, radio, płyta CD

Data: 26.10.2017r.

Prowadzący: xxx

Pobierz cały materiał

 

Autor: Izabela Pierzchała

Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli

 

Rehabilitacja ruchowa – zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze was last modified: 26 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie.

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

1 dzień temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

2 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

5 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu