Oligofrenopedagogika

Scenariusz zajęć rozwijających kreatywność – Pisanki Wielkanocne

Grupa:

wychowankowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym z niepełnosprawnością wzrokową

Czas trwania zajęć:

2 h

Cele:

Cele ogólne:

  • bogacenie czynnego słownictwa,
  • stymulowanie ekspresji plastycznej,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • integrowanie grupy poprzez wspólne działanie,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Cele tyflopedagogiczne:

  • stymulacja percepcji dotykowej i słuchowej,
  • doskonalenie motoryki małej.

Metody pracy:

  • opisowa,
  • praktycznego działania,
  • prowadzenia rąk.

Formy pracy:

  • grupowa,
  • indywidualna.

Środki:

gazety lub podkładki, płaskie miseczki, styropianowe jajka, klej, farby, kubeczek z wodą, piasek, ryż, kasza, sól, audiobook „Malowanie jajek” – Marta Skibicka.

Przebieg zajęć:

  1. Przywitanie grupy i wspólne wysłuchanie audiobooka „Malowanie jajek”. Rozmowa kierowana na temat wysłuchanej bajki i zapoznanie z częścią praktyczną zajęć.
  2. Wspólne przygotowanie stołu do zajęć plastycznych. Rozłożenie gazet, miseczek z sypkimi produktami, farb, pędzli, kleju oraz styropianowych jaj.
  3. Na początku wychowankowie za pomocą zmysłów rozpoznają produkty sypkie w miseczkach. Kiedy wszystkie produkty zostają rozpoznane, chłopcy wybierają bądź wychowawca przydziela produkt danemu uczestnikowi zajęć. Kolejnym etapem jest wysmarowanie styropianowego jaja klejem i obtoczenie go w sypkim produkcie. Po tej czynności wychowankowie idą umyć ręce. W tym czasie jajko wysycha i jest gotowe na kolejny etap, którym jest malowanie go za pomocą pędzla bądź gąbeczki.
  4. Po zakończeniu zadania wychowankowie odstawiają jajo do wyschnięcia i idą umyć ręce. Wspólnie sprzątają stanowisko pracy. Wychowawca dziękuje wychowankom za uczestnictwo w zajęciach.

* Wszystkie zadania wykonywane przez wychowanków wspierane są przez wychowawcę grupy.

Scenariusz zajęć rozwijających kreatywność – Pisanki Wielkanocne opracowała: Natalia Ważbińska – Czytelniczka Portalu

Scenariusz zajęć rozwijających kreatywność – Pisanki Wielkanocne was last modified: 22 października, 2022 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Scenariusz zajęć prowadzonych metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym Data zajęć: Miejsce…

5 godzin temu

Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej – konspekt zajęć w oddziale rewalidacyjno-wychowawczym

Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…

1 dzień temu

Depresja dzieci i młodzieży. Uwarunkowania, objawy, działania profilaktyczne i terapeutyczne

Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…

2 dni temu

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych – Czym jest konflikt i jak sobie z nim radzić?

Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…

2 dni temu

Związek dłoni z kompleksem ustno-twarzowym – zalecenia terapeutyczne

Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…

6 dni temu

Konspekt zajęć edukacyjno-terapeutycznych w klasie IV – Moje śniadanie. Dbam o higienę po posiłku

Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…

6 dni temu