Klasa: I B Gimnazjum
Termin: 26.10.2015 rok
Prowadzący:Anna Wojda – psycholog szkolny
Czas trwania: 45 min.
Cele:
Metody pracy:
Pomoce:
Kartki papieru, długopisy, markery.
Przebieg zajęć:
CZĘSC I
Młodzież siada w kręgu. Prowadzący przedstawia się i podaje podstawowe informacje dotyczące celu i tematyki zajęć.
(3 minuty)
Każdy uczestnik dostaje samoprzylepną kartkę i marker. uczestnicy piszą swoje imiona i przyklejają do narysowanego termometru nastroju.
(5 minut)
Prowadzący zadaje pytanie uczestnikom: czego powinniśmy przestrzegać, aby każdy z nas czuł się na tych zajęciach bezpiecznie i aby nasza praca przebiegała sprawnie?
Na arkuszu zapisywane są wszystkie pomysły uczestników i prowadzącego (wskazane zapisanie takich zasad, jak: dyskrecja, mówienie od siebie i za siebie. Na koniec prowadzący pyta każdego o akceptację zasad i przypomina, do czego będą one służyć. Uczestnicy składają swoje podpisy na arkuszu z zasadami.
(5 minut)
Uczestnicy dobierają się w pary, w których podczas 5-minutowej rozmowy mają dowiedzieć się jak najwięcej o koledze lub koleżance. Następnie każdy przedstawia rozmówcę na forum grupy.
(10 minut)
Uczestnicy siadają w kole. Każdy z nich ma kartki (najlepiej kilka kartek doklejonych jedna do drugiej) i długopis. Jeżeli uczestników jest więcej kartki wręczamy np. co drugiej osobie. Każdy (posiadający kartkę) pisze u samej góry jedno zdanie – początek bajki- ale w taki sposób aby ostatni wyraz znalazł się w następnej linii, np. „Za górami, za lasami była maleńka chatka w której żyli dwaj….. krasnale.”
Następnie zagina kartkę tak aby nie było widoczne zdanie, ale aby był widoczny ostatni wyraz (zagięcie kartki dodatkowo można spiąć np. spinaczem biurowym). Kartkę podaje osobie siedzącej obok. Ta z kolei dopisuje swoje zdanie, które będzie wiązało się z widocznym wyrazem dokładnie w taki sam sposób jak pierwsza osoba (tzn. pisze zdanie w taki sposób aby ostatni wyraz był poniżej) i znowu zawija kartkę, podaje sąsiadowi i tak dalej aż kartka obejdzie np. kilka razy wszystkich uczestników. Oczywiście w tym samym czasie wokół krąży co najmniej kilka kartek. Jeżeli dana kartka kończy się można do niej dokleić następną. Po pewnym czasie ogłaszamy zakończenie pisania bajek – ci uczestnicy, u których są kartki piszą ostatnie zakończające bajkę zdanie. Następnie rozwijamy kartki i głośno odczytujemy bajki.
(12 minut)
Każdy uczestnik przyklejają swoja kartkę z imieniem i nazwiskiem do narysowanego termometru nastroju, porównując, czy uległ zmianie.
(5 minut)
Jakie są twoje wrażenia ze spotkania: co ci się najbardziej podobało, z czym było ci trudno?
(5 minut)
Autor: Anna Wojda
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…