1. „Budujemy ciszę” – zabawa muzyczno-ruchowa, przygotowująca grupę do zajęć.
Dzieci razem z nauczycielem śpiewają piosenkę i wykonują czynności, o których jest w niej mowa.
Budujemy ciszę, budujemy ciszę,
budujemy z klocków ciszę.
Prawym uchem słyszę, lewym uchem słyszę,
bardzo dobrze słyszę ciszę.
Dzielnie pompujemy, dzielnie pompujemy
Balon ciszy, bo tak chcemy.
Prawe ucho słyszy, lewe ucho słyszy
jak w piwnicy tupią myszy.
Hałas przeganiamy, hałas przeganiamy
Panią ciszę zapraszamy.
Cicho jak motyle, cicho jak motyle,
posiedzimy tu przez chwilę.
2. „Barwy ojczyste” – wiersz Cz. Janczarskiego.
Dzieci słuchają wiersza recytowanego przez nauczyciela w połączeniu z prezentacją flagi Polski. Następnie odpowiadają na pytania do tekstu.
Czesław Janczarski „Barwy ojczyste”
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel – serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.
3. „Chorągiewki na wietrze” – zabawa muzyczno-ruchowa przy utworze „Symbole Polski” z wykorzystaniem biało-czerwonych pasków bibuły.
Dzieci poruszają się dowolnie, dostosowując ruchy do słyszanej muzyki, na przerwę w muzyce dmuchają na paski bibuły, imitując wiatr.
4. „Duże – małe flagi”.
Dzieci porównują dwie postaci, określają, która jest duża, a która mała. Następnie segregują flagi Polski, ze względu na wielkość – duże flagi do dużego chłopca, małe flagi do małego chłopca. Dzieci wspólnie z nauczycielem przeliczają flagi, określają, których flag jest więcej.
5. „Duży wiatr – mały wietrzyk” – zabawa ruchowa z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
Dzieci poruszają chustą zgodnie z instrukcją nauczyciela (delikatny wietrzyk, wichura) naśladując powiewającą na wietrze flagę.
6. „Nasza flaga” – praca w grupach.
Dzieci za pomocą spinaczy przenoszą pompony w odpowiednich kolorach, do opakowań po jajkach, tak aby utworzyły flagę Polski.
7. „Flaga Polski”.
Dzieci określają, która z zaprezentowanych przez nauczyciela flag przedstawia flagę Polski. Następnie wykonują kartę pracy w poziomach. Dzieci młodsze kolorują, starsze rysują po śladzie i kolorują sylwetę flagi, tak by przypominała flagę Polski.
Autor: Katarzyna Srebrnik – Czytelniczka Portalu
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym Data zajęć: Miejsce…
Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…
Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…
Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…
Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…