1. Wprowadzenie do tematu zajęć
Nawiązanie do tradycji wigilijnej – przygotowanie potraw na uroczystą kolację, świąteczne nakrycie stołu, obdarowywanie się prezentami, wyjątkowa atmosfera.
Uczeń ma za zadanie nakryć stół obrusem, dostaje świąteczny fartuch i czapkę Mikołaja do przygotowania świątecznych potraw.
2. Sylabowy kalendarz adwentowy (Załącznik nr 1)
Analiza sylabowa, orientacja przestrzenna, pamięć słuchowa.
Nauczyciel słownie podaje współrzędne, na których umieszczone są sylaby. Zadaniem ucznia jest odczytanie wyrazu z sylab zapisanych w okienkach. Odczytane hasła to nazwy podarunków, jakie możemy ofiarować innym ludziom.
3. Kleimy sylabowe pierogi (Załącznik nr 2)
Utrwalenie odczytanych wyrazów poprzez ułożenie ich z rozsypanki wyrazowej zawierającej dla utrudnienia wyrazy podobnie brzmiące. Uczeń przykleja prawidłowo ułożone wyrazy na papierowe talerzyki.
4. Obrazkowy bigos świąteczny (Załącznik nr 3)
Do garnka wrzucone są pocięte obrazki, które kojarzą się z wyrazami z papierowych talerzyków. Uczeń miesza drewnianą łyżką „bigos”, potem składa i przykleja obrazki do właściwego talerzyka.
5. Wigilijna opowieść (Załącznik nr 4)
Nauczyciel czyta cztery krótkie historyjki. Zadaniem ucznia jest podanie, z jakim podarunkiem (wyrazem) kojarzy się sytuacja z przeczytanego tekstu. Ma to uczniowi ułatwić zrozumienie przesłania wynikającego z celu zajęć.
6. Worek Świętego Mikołaja (Wybrane elementy z gry edukacyjnej „Kot w worku” wyd. GRANNA)
Rozpoznawanie za pomocą dotyku kształtów różnych przedmiotów związanych z tematyką zajęć oraz dopasowanie ich do szablonów na planszach.
7. Zakończenie i podsumowanie zajęć
Przewidywany czas trwania zajęć rewalidacyjnych – 60 minut.
Zakres ćwiczeń terapeutyczno-edukacyjnych dostosowany będzie do możliwości i tempa pracy ucznia.
Konspekt zajęć z rewalidacji indywidualnej opracowała: Sylwia Prusiecka – Czytelniczka Portalu
Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…
Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…
Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…
Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…