1. Sylabowa szachownica – analiza sylabowa, orientacja przestrzenna, pamięć słuchowa
Nauczyciel słownie podaje współrzędne, na których umieszczone są sylaby. Zadaniem ucznia jest odczytanie wyrazu z sylab zapisanych na polach szachownicy.
2. Zakupowy zawrót głowy – sortowanie produktów, analiza głoskowa i sylabowa, wielozmysłowe poznanie przez praktyczne działanie
Zadanie polega na sortowaniu etykiet produktów spożywczych do odpowiednich koszyków w zależności od wyróżnionej głoski. Uczeń dzieli wyraz na sylaby i dodatkowo podnosi tasiemkę z ilością supełków odpowiadających liczbie sylab. Każdy produkt może dodatkowo poznać przez odpowiednie zmysły (smak, zapach, dotyk, wzrok). Dla ułatwienia, do etykiet obrazków dołączone są podpisy z nazwami produktów.
3. Zabawa słuchowa – zagadki dla Agatki, kojarzenie wzorców słuchowych
(Wyobraź sobie, że stoisz przy drzwiach i słyszysz różne dźwięki dobiegające z domu …)
Prowadzący odtwarza z nagrania odgłosy, które można usłyszeć w domu. Dziecko nazywa usłyszany dźwięk oraz z jaką czynnością się kojarzy.
4. Znaki zapytania?… Znam rozwiązania
Zadaniem dziecka jest nazwanie obrazków w każdym rzędzie i utworzenie nowego słowa z pierwszych głosek. Dla ułatwienia należy wyszukać pierwszą literę wyrazu, a potem odnaleźć odpowiedni obrazek i wstawić go w miejsce znaku zapytania.
5. Na zakończenie kreatywne myślenie – z masy solnej lepienie
Przewidywany czas trwania zajęć rewalidacyjnych – 60 minut.
Zakres ćwiczeń terapeutyczno-edukacyjnych dostosowany będzie do możliwości i tempa pracy ucznia.
Autor: Sylwia Prusiecka – Czytelniczka Portalu
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…