1. Przywitanie
Prowadzący rozpoczyna zajęcia, śpiewając krótki tekst (na melodię utworu „Panie Janie”):
Witaj (imię dziecka), witaj (imię)
Jak się masz? Jak się masz?
Wszyscy cię witamy, wszyscy cię kochamy
Bądź wśród nas, bądź wśród nas.
Autor: Marta Bogdanowicz
Podczas śpiewania gramy rytmicznie na wybranym instrumencie, w miarę możliwości dziecka wspólnie z nim.
2. To moje ciało
Siadamy z dzieckiem przed lustrem. W zależności od możliwości, dziecko samodzielnie lub z naszą pomocą wskazuje poszczególne części ciała, delikatnie je gładzi, opukuje.
3. Odkrywam swoje ciało
Całą taflę lustra pokrywamy pianką do golenia. Wspólnie z dzieckiem usuwamy piankę, kolejno nazywając części ciała ukazujące się w lustrze.
4. Zagadkowe ciało
Prosimy dziecko o zamknięcie oczu. Na wybranej części ciała dziecka kładziemy piórko, zadaniem dziecka jest określenie (nazwanie lub pokazanie), gdzie znajduje się piórko. W zależności od możliwości i preferencji ucznia piórko możemy zastąpić innym przedmiotem, np. pluszakiem lub klockiem.
5. Czas na relaks
Prosimy dziecko, aby przyjęło wygodną pozycję. Przy akompaniamencie muzyki relaksacyjnej delikatnie masujemy poszczególne części ciała dziecka, możemy wykorzystać olejki lub przyrządy do masażu.
Autor: Urszula Wesół – pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny
Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli
Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…
Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…
Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…
Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…