Dysleksją rozwojową nazywa się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci o prawidłowym rozwoju umysłowym. Spowodowane one są zaburzeniami niektórych funkcji poznawczych, motorycznych i ich integracji, uwarunkowanymi nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego. Szacuje się, że w Polsce dzieci dyslektyczne stanowią ok. 10 % uczniów.
Odmiany dysleksji:
dysleksja (w węższym znaczeniu) – specyficzne trudności w czytaniu
dysortografia – specyficzne trudności z opanowaniem poprawnej pisowni, w tym błędy ortograficzne
dysgrafia – zniekształcenie strony graficznej pisma
dyskalkulia – specyficzne trudności w rozwiązywaniu zadań matematycznych.
Wskazówki do pracy z uczniem dyslektycznym
Bibliografia
Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnych. Materiały dla nauczycieli. Ministerstwo Edukacji Narodowej.
http://www.ptd.edu.pl/
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…