Cel ogólny :
Cele szczegółowe:
Metody:
Pomoce: farba klejowa w czterech kolorach: czerwony, niebieski, żółty, zielony, arkusz papieru, szablon: chmurki, słońca, kwiatu, trawy, płyta z muzyką relaksacyjną
Forma pracy: indywidualna
Przebieg zajęć:
„Niebieskie chmurki płyną po niebie, żółte słoneczko świeci,
zielona trawa rośnie wysoko, czerwony kwiatek śmieje się do dzieci”
Podczas recytacji nauczyciel demonstruje przygotowane szablony i zachęca dziecko do dopasowywania szablonu do określonego koloru. Jeśli dziecko ma trudności, powtarzamy wierszyk.
Autor: Anna Grzebielucha
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…