Grupa: uczniowie w wieku 6-7 lat
Cele zajęć:
– utrwalanie pojęć z zakresu stronności: prawy, lewy, z lewej, z prawej strony
– utrwalanie pojęć z zakresu orientacji przestrzennej: na, przed, pod, nad, obok, w środku
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń
Metody: zabawa, metoda ćwiczebna
Uczniowie wychodzą na środek sali i witają się:
– prawymi rękami
– lewymi kolanami
– lewymi łokciami
– prawymi biodrami itp.
Dzieci siadają w ławkach, wyjmują z piórnika: gumkę, ołówek, kredkę, strugaczkę, linijkę. Wykonują polecenia nauczyciela:
– połóżcie przed sobą zeszyt
– po prawej stronie zeszytu połóżcie kredkę
– obok kredki linijkę
– po lewej stronie zeszytu ołówek
– nad zeszytem gumkę
– pod zeszytem strugaczkę
Dzieci otrzymują karty pracy z narysowanym sznurem korali i kolorują je zgodnie z poleceniami (w środku sznurka powinien znaleźć się koralik największy albo różniący się kształtem od pozostałych). Przykładowe polecenia: pokoloruj na czerwono koralik w środku, na zielono koralik po prawej stronie czerwonego koralika, kolejny koralik po prawej stronie na żółto, koralik po lewej strony od czerwonego koralika na różowo, a następny na niebiesko. Ostatni koralik po prawej stronie na pomarańczowo, a ostatni po lewej stronie na fioletowo.
Dzieci stają w kręgu, odliczają do 4. Nauczyciel przyporządkowuje każdemu numerowi nazwę owocu (np. śliwki, gruszki, truskawki, banany). Na hasło np. „banany” dzieci, które są bananami zamieniają się miejscami itd. Na komendę „sałatka owocowa” wszystkie dzieci wymieniają się miejscami.
Uczeń otrzymuje kartę pracy z narysowanym domkiem. Nauczyciel poleca mu np. :
– pokoloruj domek
– po prawej stronie domku narysuj płot
– na płocie narysuj kotka, a obok kotka motylka
– nad domem narysuj chmurkę
– z lewej strony domku narysuj drzewo, a pod drzewem kwiatek.
Uczniowie stają w kręgu. Każdy odwraca się do sąsiada z prawej stronie i uśmiecha się do niego.
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…