Uczeń zdolny

Rozwijanie ekspresji twórczej werbalnej

 

Scenariusz zajęć stymulujących zdolności twórcze dla uczniów klasy II szkoły podstawowej

TEMAT: Rozwijanie ekspresji twórczej werbalnej.

 Cele:

Stymulowanie ekspresji słownej

Rozwijanie myślenia wyobrażeniowego

Rozwijanie umiejętności pracy w grupie

Pomoce: szary papier pakowy, blok biały, pisaki, kredki

Powitanie

Dzieci siedzą w kręgu, każde z nich mówi kolejno swoje imię i wymyśla do niego rym, np. Tomek – domek.

Dokończ zdanie

Uczniowie nadal siedzą w kręgu. Zadaniem każdego ucznia jest po kolei dokończyć zdanie „Kot ministra jest …” określeniem na daną literę, np. na literę „m” mięciutki, miły, meksykański, mokry, marudny itd. Osoba, która nie poda właściwego słowa, przesuwa się do tyłu i nie bierze już udziału w grze. Wygrywa osoba, która najdłużej pozostaje w kole. Zabawę można kontynuować zmieniając literę.

Kreatywne zdania

Uczniowie pracują w kilkuosobowych grupach. Ich zadaniem jest wymyślić i zapisać jak najwięcej zdań, w których wyrazy zaczynają się na litery według podanego wzoru, np. MBKSP – Mama Bartka kupiła soczyste pomarańcze.

Podróż do krainy fantazji

Teraz każdy siada wygodnie na dywanie. Można włączyć spokojną  muzykę. Nauczyciel prosi, aby dzieci uruchomiły swoją wyobraźnię i spróbowały przenieść się wehikułem czasu w przyszłość. Tam każde dziecko zobaczy siebie, co robi, kto tam jeszcze jest, jak wygląda kraina.  Następnie uczniowie przedstawiają te wyobrażenia w formie pracy plastycznej. Na koniec chętni  opowiadają o swojej podróży.

Niektóre ćwiczenia pochodzą z książki Marioli  Jąder „Krok w kierunku kreatywności. Zabawy  i ćwiczenia” Oficyna Wydawnicza Impuls

Opracowanie mgr Elżbieta Krzystek

Rozwijanie ekspresji twórczej werbalnej was last modified: 16 sierpnia, 2021 by Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna
Share
Published by
Czytelnik Portalu Pedagogika Specjalna

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

3 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

4 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

6 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu