Cele:
Stymulowanie ekspresji słownej
Rozwijanie myślenia wyobrażeniowego
Rozwijanie umiejętności pracy w grupie
Pomoce: szary papier pakowy, blok biały, pisaki, kredki
Dzieci siedzą w kręgu, każde z nich mówi kolejno swoje imię i wymyśla do niego rym, np. Tomek – domek.
Uczniowie nadal siedzą w kręgu. Zadaniem każdego ucznia jest po kolei dokończyć zdanie „Kot ministra jest …” określeniem na daną literę, np. na literę „m” mięciutki, miły, meksykański, mokry, marudny itd. Osoba, która nie poda właściwego słowa, przesuwa się do tyłu i nie bierze już udziału w grze. Wygrywa osoba, która najdłużej pozostaje w kole. Zabawę można kontynuować zmieniając literę.
Uczniowie pracują w kilkuosobowych grupach. Ich zadaniem jest wymyślić i zapisać jak najwięcej zdań, w których wyrazy zaczynają się na litery według podanego wzoru, np. MBKSP – Mama Bartka kupiła soczyste pomarańcze.
Teraz każdy siada wygodnie na dywanie. Można włączyć spokojną muzykę. Nauczyciel prosi, aby dzieci uruchomiły swoją wyobraźnię i spróbowały przenieść się wehikułem czasu w przyszłość. Tam każde dziecko zobaczy siebie, co robi, kto tam jeszcze jest, jak wygląda kraina. Następnie uczniowie przedstawiają te wyobrażenia w formie pracy plastycznej. Na koniec chętni opowiadają o swojej podróży.
Niektóre ćwiczenia pochodzą z książki Marioli Jąder „Krok w kierunku kreatywności. Zabawy i ćwiczenia” Oficyna Wydawnicza Impuls
Opracowanie mgr Elżbieta Krzystek
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…