Warsztat pracy

Kwestionariusz ankiety dla rodziców ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wymagają zindywidualizowanego wspomagania rozwoju – adekwatnie do ich potrzeb i możliwości. W procesie diagnozy ucznia bardzo pomocne mogą okazać się informacje przekazane przez rodziców. Niektórych informacji nie znajdziemy bowiem w oficjalnych dokumentach, np. w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Przedstawiamy poniżej kwestionariusz ankiety, o której wypełnienie możemy poprosić rodziców u progu nauki.

Ankieta przeznaczona jest dla rodziców ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi rozpoczynającego naukę, np. w klasie integracyjnej lub masowej. Informacje w niej zawarte przyczynią się do poznania ucznia oraz efektywności pracy edukacyjno – terapeutycznej.

 


 

Data …………………..

Kwestionariusz ankiety dla rodziców

ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

 

Szanowni Państwo!

Prosimy o dokładne wypełnienie kwestionariusza. Informacje w nim zawarte będą wykorzystane wyłącznie do celów wewnątrzszkolnych i zostaną objęte tajemnicą.

Dziękuję!

Dane dotyczące dziecka

  1. Nazwisko i imię …………………………………………………………………………….
  1. Data urodzenia ………….. miejsce …………………………………………………….
  1. Choroby przewlekłe (stałe leczenie, gdzie i kiedy?) ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
  1. Zażywanie leków …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Inne informacje dotyczące stanu zdrowia ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…

  1. Zajęcia pozaszkolne (gdzie i w jaki sposób rozwija swoje uzdolnienia i zainteresowania?) ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  1. Czy dziecko było badane przez specjalistów? (np. psychologa, logopedę, neurologa itp.; kiedy i jakie były zalecenia?) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  1. W jakich zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych uczestniczyło dziecko? (gdzie? kiedy? Czy trwają nadal?)

Zajęcia logopedyczne …………………………………………………………………………………………………

Gimnastyka korekcyjna ……………………………………………………………………………………………..

Rehabilitacja ruchowa ………………………………………………………………………………….……………

Terapia psychologiczna ……………………………………………………………………………………………..

Inne ……………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Jakie są ulubione zajęcia (zabawy) dziecka? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
  1. W jaki sposób nagradzają Państwo dziecko ? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  2. Czy i jakie kary stosują Państwo wobec dziecka? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Współpraca ze szkołą 

  1. W jaki sposób mogą Państwo pomóc nauczycielom lub wpłynąć na poprawę funkcjonowania szkoły? ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
  1. Jakie są Państwa oczekiwania? ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Edyta Maroszek

Opracowanie: modyfikacja własna na podstawie źródła „Praca w klasie integracyjnej. Materiały pomocnicze dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej” Renata Flis, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2005.

Pobierz ankietę

 

Kwestionariusz ankiety dla rodziców ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi was last modified: 26 października, 2022 by Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli
Share
Published by
Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli

Recent Posts

Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji – scenariusz zajęć rewalidacyjnych w ogrodzie

Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…

3 dni temu

Diagnostyka w pedagogice specjalnej

1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…

4 dni temu

V Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu – relacja

,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…

7 dni temu

Otwierając Drzwi do Świata – Moje Doświadczenia z Programu Erasmus plus

Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…

2 tygodnie temu

Umysł ścisły u dziecka – jak wspierać pasje?

Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…

2 tygodnie temu

Realizacja podstawy programowej dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…

2 tygodnie temu