Celem uniknięcia dodatkowego stresu przed uroczystością Ślubowania klas pierwszych, wynikającego z presji czasowej, próby pasowania na uczniów Szkoły Podstawowej rozpoczęły się już na miesiąc wcześniej. Odbywały się one minimum trzy razy w tygodniu, z czego przynajmniej jedna próba każdorazowo organizowana była w sali gimnastycznej, miejscu docelowym tego wydarzenia.
Klasa IA liczyła osiemnasu uczniów, w tym pięcioro dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Z uwagi na ich indywidualne możliwości psychofizyczne, wraz z wychowawczynią klasy, stosowałyśmy dodatkowe oddziaływania wspomagające przygotowanie do tego wydarzenia:
Autor: Anna Styrcz-Jędrzejek – pedagog specjalny, nauczyciel wspierający uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie pierwszej
Tematyka zajęć: Rozwijanie wrażliwości i kreatywności artystycznej zgodnie z potrzebami i możliwościami uczestników zajęć. Placówka:…
Depresja to stan patologicznego zaburzenia nastroju, trwający dłuższy czas, któremu najczęściej towarzyszy dezorganizacja aktywności człowieka,…
Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Uczestnicy: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (8-12 lat) Data…
Już w życiu płodowym zaobserwować można przejawy związku dłoni z obszarem ustno-twarzowym. Około ósmego tygodnia…
Konspekt zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, autyzm - klasa IV Temat:…
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…