Data: 01.06.2017r.
Czas trwania: 1 godzina zegarowa
Miejsce zajęć: sala lekcyjna
Osoba prowadząca: Renata Oszust
Uczestnik
Formy pracy: praca indywidualna, praca z całą grupą.
Metody pracy: zabawowo-naśladowcza, stymulacji zmysłów, oglądowa, elementy muzykoterapii.
Pomoce do zajęć: instrumenty muzyczne (cymbałki, trójkąt, bębenek, marakasy, dzwonki), kij deszczowy, celofan, balon z ziarnami, grzechotki, pojemniki wypełnione ryżem i kaszą, ręcznie wykonane instrumenty, telefon z dźwiękami.
Rola nauczyciela: aktywizuje, pomaga, zachęca i motywuje do działania.
Rola uczestnika: na miarę swoich możliwości aktywnie uczestniczy w zajęciach.
Autor: Renata Oszust
Materiał nadesłany przez Czytelniczkę portalu Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli
Temat: Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności obserwacji i wykorzystywania informacji w działaniu - zajęcia w ogrodzie.…
1. Rola diagnozy w projektowaniu działań rewalidacyjnych, wychowawczych i kompensacyjnych Diagnoza w pedagogice specjalnej obejmuje…
,,Solidarność musi iść przed walką (…) co to znaczy solidarność? Solidarność to znaczy sposób bytowania…
Przez lata pracy jako nauczyciel i pedagog specjalny nigdy nie przypuszczałam, że będę miała okazję…
Często o wyborze ścieżki kariery decydują umiejętności rozwijane od najwcześniejszych lat. Rolą rodzica jest wytropienie…
Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ma za zadanie…